فعالیت ۵۰۰ گروه دوام در محلات

۲۲خردادماه،

معاون آمادگی ، عملیات و امور مناطق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: درحال حاضر بیش از ۵۰۰ گروه دوام در محلات تهران فعال می باشند.

سید جواد کشفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این  مطلب افزود: ایجاد تشکل های کوچک و دانش محور در سطح محلات یکی از ضرورت های کلان شهرهای بزرگ دنیا به شمار می آید .
وی ادامه داد: برای افزایش آمادگی شهروندان و ارتقای ظرفیت مقابله با موقع و موثر می توان تشکیلات مدیریت بحران را در رده محله و حتی پایین تر یعنی در سطوح همسایگی ، خانوادگی و فردی فعال کرد.
معاون آمادگی ، عملیات و امور مناطق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر اینکه اجرای عملیات موفق در سوانح در گرو تلاش گروهی اشخاص آموزش دیده است ،‌ اظهار داشت: تجارب جهانی حاصل از بحران های قبل نشان داده که انجام عملیات واکنش اضطراری مقابله با بحران به تنهایی از عهده سازمان ها و نهادهای رسمی امداد و نجات خارج بوده و همواره بخش قابل توجهی از آسیب دیدگان در سوانح به ویژه در ساعت های اول اتفاق توسط مردم نجات می یابند.
کشفی خاطر نشان کرد: برگزاری مانورهای تمرین و آمادگی ،‌ مسابقات و تورهای فرهنگی – ورزشی و نشست های صمیمی در قالب فعالیتهای مشترک با حضور اعضای دیگر گروه های دوام مناطق ، با هدف افزایش میزان آمادگی ، آشنایی بیشتر و انتقال تجارب اعضاء به یکدیگر ، بخشی از برنامه های پایدار سازی گروه های دوام است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.