فعالیت ۶۲۰۰ سرویس مدرسه / رانندگان سرویس مدارس دوره می بینند

فروردین ۱۴۰۳

سال تحصیلی آینده بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ تاکسی در قالب سرویس مدارس به دانش آموزان خدمت رسانی خواهند کرد و رانندگان موظف به گذراندن دوره های آموزشی خواهند بود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران میثم مظفر مدیرعامل این سازمان ازطراحی نرم افزار جامع سرویس مدارس در  تاکسیرانی خبر داد و گفت:  تمامی اطلاعات رانندگان سرویس مدارس از جمله پروانه ، شماره برگه معاینه فنی، شماره بیمه نامه، شماره برچسب  و گواهی عدم سوء پیشینه در این نرم افزار ثبت  و به روز می گردد و از این طریق دسترسی به اطلاعات رانندگان در هر زمانی امکان پذیر است.
مظفر با اشاره به ثبت ۹۸ هزار برگه جریمه برای رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۱ گفت: این نرم افزار کمک خواهد کرد تا تمامی این اطلاعات جزیی ضبط شود و با توجه به آن برچسب سرویس مدارس برای رانندگان صادر و اعطا شود. این اطلاعات همچنین کمک خواهد کرد که در سال های آینده عملکرد رانندگان برای تامین امنیت دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی از اجباری شدن دوره های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس خبر داد و افزود: در این دوره های چهار ساعت اخلاق حرفه ای، قوانین راهنمایی و رانندگی، روانشناسی کودک و نوجوان و موارد ایمنی برای جابجایی دانش آموزان به صورت فشرده به رانندگان محترم آموزش داده می گردد. در عین حال رانندگانی که این دوره ها را نگذرانده باشند امکان دریافت برچسب را نخواهند داشت.
به گفته ی مظفر برچسب های طراحی شده برای سال تحصیلی ۹۲-۹۳ شامل کدشناسایی برچسب و شماره پلاک تاکسی است که از تخلف و جابجایی برچسب بر روی خودروهای دیگر جلوگیری کند.
 
میثم مظفر با اشاره به تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس این مصوبه به ازای ۲۲ روز سرویس دهی از حداقل ۱۸ هزار تومان تا حداکثر ۱۱۸ هزار تومان متغییر است. البته این برای مسافت های کتر از ۳۰ کیلومتر است. در مصوبه شورای شهر نرخ کرایه برای بالای ۳۰ کیلومتر به صورت توافقی بین خانواده و رانندگان پیش بینی شده است.
طرح سرویس مدارس پروژه مشترک بین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، وزارت آموز ش و پرورش و پلیس راهور است که از استقبال ۶ درصدی خانواده ها در سال ۸۶ به ۵۷ درصد در سال ۹۱ رسیده است. برای سال تحصیلی ۹۲- ۹۳  ۶ هزار و ۲۲۶ سواری سرویس مدارس شامل ۳ هزار و ۴۰۰ شخصی، ۲۰۰ تاکسی، و ۸۲۰ تاکسی ون فعالیت خواهند گرفت.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.