فقدان آموزش در زمینه بازاریابی اینترنتی

جام جم آنلاین: پایین بودن سطح آگاهی ها و فقدان آموزش در زمینه بازاریابی اینترنتی ،علت اصلی کند بودن رشد تبلیغات در ایران است.

علی زارعین در گفتگو با ریال نیوز اظهار داشت: کم اطلاعی متخصصین حوزه تبلیغات از فضای اینترنت وبه روز نبودن آنها درفضای مجازی سبب شده تا این متخصصین از ورود به این حزوه خودداری نمایند و در نتیجه رشد تبلیغات اینترنتی با در نظر گرفتن مزایای آن نسبت به سایر روش ها ، سرعت رضایت بخشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالان عرصه بازاریابی در ایران بیش از فعالیت درفضای مجازی ، در زمینه رسانه های محیطی و مکتوب تجربه دارند ، افزود: همچنین بیشتر بازاریابان اینترنتی فعلی به علت داشتن تخصص در رشته کامپیوتر از فنون بازاریابی حرفه ای اطلاع کافی ندارند.

زارعین پایین بودن هزینه های بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی مطبوعاتی را مهمترین مزیت این روش از تبلیغات عنوان کرد و افزود : موفقیت بازاریابی اینترنتی در گرو ایجاد بسترهای مناسب است به گونه ای که اگر بعد از جذب مشتری ، پرسش و پاسخ و یا فروش و پذیرش به صورت آنلاین نباشد و مشتری مجبور شود برای خرید به شیوه سنتی برگردد تبلیغات اینترنتی با شکست مواجه می شود .

« دلیل ضعف بازاریابی اینترنتی در ایران ، پایین بودن تعداد کانون های تبلیغاتی مسلط به فضای مجازی می باشد . باید در نظر داشت که افزایش متقاضیان تبلیغات در اینترنت به صورت خودکار ، باعث بالارفتن توان مالی مدیران سایت ها و در نتیجه رشد فکری جامعه در این زمینه خواهد بود.»

این فعال اینترنتی گفت : برای افزایش رشد بازاریابی اینترنتی مسئولان باید بسترهای لازم را هم به لحاظ ایجاد فضا برای کاهش قیمتهای اینترنت و هم آموزش مناسب فراهم کنند ضمن اینکه فعالان این حوزه نیز باید خلاقیت و ابتکار داشته باشند. همچنین ایجاد تشکل هایی برای آموزش صاحبان رسانه ها و فعالان در عرصه تبلیغات نیز سودمند خواهد بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.