فقدان صداقت از عوامل ضعف سینمای دفاع مقدس است

یکی از دلایل ناموفق بودن آثار سینمایی دفاع مقدس فقدان عامل صداقت در آثار هنرمندان سینمای کشور است.

سپند امیر سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلویزیون در مقایسه با سینما به دلیل طیف وسیع مخاطبان خود می‌تواند بهتر و موفق تر عمل کند.
وی در ادامه در خصوص سیر تحول شخصیت های سینمایی دفاع مقدس به خصوص شخصیت زن خاطرنشان کرد: در کارهای سینمای دفاع مقدس به علت برخی حساسیت هایی که روی شخصیت زن وجود دارد فیلمسازان و کارگردانان کمتر به شخصیت پردازی در این خصوص پرداخته اند و هنوز آنچنان که باید به آن بها داده نشده است.
وی افزود: همگام با پیشرفت و تغییرات جامعه، انسان ها و ارتباطات آن ها می‌توان تغییر و تحولات شخصیت زن را نشان داد اما متاسفانه در آثار سینمایی و تلویزیونی کارگردانان کمتر به این موضوع پرداخته اند و هنوز اثر ویژه ای از شخصیت بانوی ایرانی نشان داده نشده است.
سلیمانی در خصوص دلایل تضعیف سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از دلایل ناموفق بودن این آثار عدم رعایت صداقت در کارهاست که این موضوع به سهم خود توهین به شهدا، جانبازان و اسرا است.
وی افزود: در اکثر آثار با غیر واقعی جلوه دادن موضوعات و انسان ها و ضعف دشمن بعثی باعث عدم باورپذیری مفاهیم جنگ در مخاطبان می‌شویم.
این هنرمند در خصوص شاخص جدایی سینمای دفاع مقدس با سینمای جنگ بیان کرد: یکی از شاخص های جدایی همین لفظ دفاع مقدس است. جنگ جهانی نمایشی از قدرت ملل بود و به همیمن علت آثار بر خواسته از سینمای کشورهای دیگر نیز نشان دهنده قدرت طلبی افراد است در حالی که جنگ ما نمایشگر دفاع مردم در مقابل هجوم دشمن خارجی بود که در آثار سینمایی دفاع مقدس دیده می شود و همین موضوعات از شاخصه جدایی سینمای دفاع مقدس از سینمای جنگ است.
سلیمانی در پایان در خصوص تاثیر جشنواره مقاومت بر عملکرد بهتر سینمای دفاع مقدس اذعان کرد: این جشنواره در صورت سیاست گذاری های مناسب و نمایش آثار به صورت درست و حرفه ای می‌تواند گامی موثر در این راستا بردارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.