۲۸م آذر ،
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایستنا؛ شهاب کشاورز، مدیر شرکت رویاگران نرم افزار، با بیان اینکه بازار گیم داخلی برای تولیدکنندگان شناخته شده نیست، ارتقای تولید بازیهای رایانهای داخلی را در گرو سرمایهگذاری و حمایت از تولیدکنندگان گیم عنوان کرد و گفت: اعمال ردهبندی سنی بازیهای رایانهای از مهمترین عوامل کاهش آسیبهای احتمالی گیم است و برای موفقیت این طرح در جامعه نیاز به اطلاعرسانی، آموزش و اعتمادسازی در میان خانوادهها است.
وی با تاکید براینکه ردهبندی سنی و ایجاد حساسیت در بین کاربران باید از دوران کودکی آغاز شود چون فرهنگ اجتماعی نیاز به صرف زمان برای پذیرش مخاطب دارد ادامه داد: گروه هدف در ساخت بازی رایانهای در ایران تعاریف مختلفی دارد و با توجه به اینکه اطلاع دقیقی از بازار گیم در دست تولیدکنندگان وجود ندارد، نتوانسته اند بازار گیم را به درستی شناسایی کنند و همین امر سبب شده تا تولید بازی رایانهای مناسب با توجه به نیاز گروه خاص، تاثیرگذار باشد.
مدیر شرکت رویاگران نرم افزار با بیان اینکه راهکار ارتقای تولید بازیهای رایانهای داخلی در گرو سرمایهگذاری و حمایت از تولیدکننده گیم است افزود: سرمایه گذاری، بازگشت سرمایه و اعتمادسازی بخش خصوصی برای حضور در بازار گیم باید در دستورکار دستاندرکاران این عرصه قرار گیرد.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com