فقط از فروشگاه‌هایی که Enamad دارند، خرید کنید

۱۵م آذر ،

کاربران ایرانی خریدهای اینترنتی خود را تنها از فروشگاه اینترنتی که نماد اعتماد الکترونیکی (Enamad) دارند، تهیه کنند.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین ،اقدام به اعطای نماد اعتماد الکترونیکی(اینماد) می کند.
فروشگاه های الکترونیکی دارای نماد الکترونیکی، به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارند و ملزم به رعایت قانون حمایت از مصرف کننده می باشند و در صورت تخطی از قوانین، نماد اعتمادآنها سلب خواهد شد.
فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی ( اینماد ) موظف است اگر اشخاص در خریدتان با مشکلی مواجه شدند پاسخگوی سوالات و مشکلات آنها باشد، ضمن اینکه خطر ربوده شدن رمز دوم کارت و یا ارسال نشدن محصول و یا مشکلات دیگر وجود ندارد.
در شرایط حاضر تنها فروشگاه های اینترنتی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت گواهینامه Enamad را اخذ کرده باشند معتبر می باشند، بر همین اساس هنگام خرید به وجود این نماد در وب پایگاه اینترنتی فروشگاه توجه کرده و با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن مطمین شوید.
به گزارش موبنا در صورتیکه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی ارزش ریالی کمی داشته باشد و در صورت تخلف فروشگاه فرصت و ارزش برای ارایه شکایت به مراجع قضایی نباشد، اشخاص می توانند از طریق وب‌سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir اقدام به ارایه گزارش تخلفات و جرایم احتمالی فروشگاه ها کرده و پلیس فتا اقدامات لازم را در این زمینه صورت خواهد داد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.