فقط با ۵۹ هزار تومان مادام العمر از خدمات خودرویی بهره مند شوید

فقط با ۵۹ هزار تومان مادام العمر از خدمات خودرویی بهره مند شوید

‘فقط ۵۹ هزار تومان بپردازید و تمام عمر از خدمات رایگان امداد خودرویی استفاده کنید’، این جمله از راهکارهای عوام فریبانه ای است که این روزها برخی سودجویان برای جمع آوری پول از شهروندانی که ‘خوش شانس بودن’ به آنها باورانده می شود، استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا در دنیایی که از آشفته بازاری، بساطی بر بساطی نیست و هر روز شاهد انواع و گونه های نادر و جدید از سواستفاده های مالی از اعتماد شهروندان هستیم، اخیرا مشاهده شده برخی شرکت های سود جو که هیچ گونه تعهدی به مشتریان ندارند از طریق تماس تلفنی با شهروندان و با دادن وعده های غیرقابل باور، مبالغی را برای انجام خدمات امداد خودرویی از مردم دریافت می کنند بدون آن که حتی کوچکترین نشانه و آدرسی از خود بر جای گذارند و شما می مانید با پولی که پرداخته اید و خدماتی که دریافت نمی کنید و اگر نیز دریافت کنید باید بهای چند برابری برای آن بپردازید.

بعنوان نمونه، یکی از این شرکت های به اصطلاح امداد خودرویی که حتی از ذکر نام آن نیز خودداری می کنند در اقدامی عجیب از ‘طرح همت’ بعنوان طرح ویژه این شرکت برای امدادرسانی خبر می دهد و هزینه اشتراک یکساله آن را تنها پنج هزار تومان اعلام می کند و مدعی می شود که مشاغل آزاد می توانند از ۲۰ درصد و مشاغل دولتی از ۳۰ درصد تخفیف این طرح برخوردار شوند.

که با این حساب خدمات این شرکت برای مشاغل آزاد چهار هزار تومان و برای مشاغل دولتی سه هزار و پانصد تومان می باشد.

همچنین این شرکت که دادن هر گونه اطلاعاتی را بعلت انجام تغییرات در سایت به اواخر مرداد ماه منوط می کند از طرح ویژه این شرکت خبرداد که طبق آن کلیه خدمات امدادی با دریافت ۸۵ هزار تومان برای مدت یکسال کاملا رایگان در اختیار مشترکان قرار می گیرد. که با احتساب میزان تورم موجود در جامعه و هزینه های سربه فلک کشیده ای که هر روز شاهد آن هستیم قبول چنین اظهاراتی را دور از منطق و عقل کامل انسانی نشان می دهد.

از جمله ترفندهای جالب دیگری که این گونه شرکت ها در تماس با شهروندان استفاده می کنند این است که شما از سوی دولت بعنوان برنده خوش شانس استفاده از تخفیفات ویژه خدمات رسانی امداد خودرویی آن هم به طور مادام العمر انتخاب شده اید.

و زمانی که شما دلیل انتخاب خود را از آنان جویا می شوید اظهار می کنند هزار و ۴۳۰ نفر از افرادی که در پرداخت حق بیمه خوش حساب بوده اند و تصادف نیز نداشته اند از سوی بیمه مرکزی برای بهره گیری از این تسهیلات معرفی شده اند.

شما برنده خوش شانس! می توانید از اقبالی که به شما روی آورده بسیار خشنود و خرسند باشید زیرا حتی در صورتی که شما با یک نام جعلی نیز با این گونه شرکت ها تماس بگیرید بلافاصله بعد از چک لیست چند ثانیه ای در فهرست برندگان بخت آزمایی قرار می گیرید و حتی در صورتی که صادقانه از تصادف خودروی خود یا عدم پرداخت به موقع حق بیمه خود خبردهید آنان به شما آرامش داده و با زدودن احتمال هرگونه نگرانی به شما می گویند که این لیست از سوی بیمه اعلام شده و بنابراین شمردن دندان اسب پیش کشی کار هم درستی نمی باشد!

البته نکته قابل ذکر دیگر در اعلام لیست هزار و ۴۳۰ نفری آن است که علی رغم تعداد اعلام شده در تماس تلفنی ،در سایت این شرکت تعداد کارت های فعال شده ۸۳۱ هزار و ۲۶۸ نفر ذکر شده است ،که جای شکر آن باقی است که این خوشبختی علاوه بر شما نصیب دیگر هموطنان نیز گردیده است و شما نه تنها در غم بلکه در شادی هموطنانتان نیز شریک هستید.

ما که هنوز در کف افزایش ۵۸۱ برابری لیست اعلام شده مانده ایم به بررسی بیشترسایت شرکت مذکور می پردازیم که متوجه می شویم مدیرعامل شرکت فوق موفق به دریافت گواهینامه ی ایزوی مدیریت برتر نیز شده است آن هم از’مرکز کنفرانس بین المللی IRIB’که به تعبیر ما باید همان مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما باشد.

البته شگفتی های سایت مذکور به همین جا ختم نمی شود و لینک های این شرکت در قسمت مربوط به پورتال کاربران و مشترکین و سایر اطلاعات ضروری تا اطلاع ثانوی در دست تدوین و بازنویسی است اما لینک های مربوط به کارت های اشتراک و اعطای نمایندگی که مربوط به دریافت پول هستند فعال می باشند.

شرکت های این چنینی همچنین در تماس با شهروندان از قابل انتقال بودن خدمات این کارت ها به افراد خبر می دهند و می گویند این کارت های امدادی دائم العمر بوده و به نام اشخاص صادر می شود و در صورت فروش خودرو نیز خدمات آن به شخص صاحب کارت ادامه می یابد.

قیمت این نوع کارت ها نیز ۱۱۰ هزار تومان اعلام شده که ادعا می شود ۵۱ هزار تومان آن از سوی دولت پرداخت شده و برندگان جایزه خوش حسابی باید تنها برای یکبار در طول عمر خود ۵۹ هزار تومان به نماینده این شرکت ها که به صورت حضوری به درب منزل آنها مراجعه می کند، بپردازند و سالانه نیز ۳۰ هزار تومان بعنوان حق تمدید استفاده از خدمات پرداخت کنند.

طیف وسیع ادعایی خدمات این گونه شرکت ها نیز قابل ذکر است و به غیر از پنچرگیری و سوخت رسانی ،تعمیر خودرو به صورت نقد و اقساط ،تعمیر کلی خودرو اعم از موتوری،صافکاری،نقاشی ،خدمات خانگی و غیره را شامل می شود.

برخی از این شرکت ها نیز ادعای دولتی بودن و همکاری با شرکت های خودروسازی را نیز دارند و مدعی هستند در صورت مراجعه مشترکان به هر یک از نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز که البته کدام نمایندگی و تعمیرگاه نیز اصلا مشخص نیست، نماینده شرکت به صورت حضوری در نمایندگی یا تعمیرگاه مورد نظرحاضر می شود و موارد پیش آمده برای خودرو را بررسی می کند.

**به شرکت های خصوصی نمایندگی نداده ایم

یک مقام مسئول در امداد خودرو سایپا ،ضمن رد هر گونه همکاری این شرکت با چنین شرکت های امدادرسانی خصوصی ،اعلام کرد چنین شرکت هایی از سوی ما مجوز همکاری ندارند و به هیچ عنوان تحت حمایت ما نیستند.

وی افزود:برخی شرکت های خصوصی نیز که در این زمینه فعالیت می کنند باید از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و راهور ناجا مجوز داشته باشند که باید نظارت بیشتری در اعطای این مجوزها صورت گیرد.

وی تاکید کرد سیستم خدمات رسانی ما مجزا است و به هیچ شرکت خصوصی نمایندگی اعطا نکرده ایم.

**قانون در خصوص وضعیت این شرکت ها باید شفاف شود

یک مقام آگاه در ایران خودرو نیز با اشاره به اقدامات افراد فرصت طلبی که با سوء استفاده از نام تجاری امدادخودرو ایران با مشتریان تماس می گیرند، از مشتریان خواست فریب این امداد های خودرویی غیر استاندارد را که هزینه های بالایی را به مشتریان تحمیل می کند، نخورند.

وی افزود:با توجه به سو استفاده های امداد های متفرقه و غیر استاندارد از نام و نشان امداد خودرو ایران این شرکت تنها راه تماس را برای اعزام امدادگر از سراسر کشور را شماره ۰۹۶۴۴ معرفی می کند.

وی یادآور شد پیش از این نیز، امدادهای متفرقه با استفاده از نام امداد خودرو اقدام به ارسال پیامک به هموطنان با مضمون ‘جهت اخذ اشتراک رایگان با ما تماس بگیرید’ کرده و شماره تماس دیگری جهت ارتباط مردم را توصیه می کردند، این درحالی است که پیشنهاد ارائه شده از یک شرکت حمل کننده با نام امداد خودرو به صورت مدت اشتراک ۱۰ روز رایگان امداد سیار بود.

این مقام گفت:چنین شرکت هایی با نام خدماتی ثبت می شوند و به راحتی می توانند قانون را دور بزنند بنابراین لازم است سازمان های متولی مانند ستاد حمل و نقل سوخت،پلیس راهور ناجا و غیره نظارت بیشتری بر فعالیت چنین شرکت هایی داشته باشند.

وی تاکید کرد سازوکار قانونی و شفافی در این خصوص تاکنون ارائه نشده است و طالب آن است که مجلس شورای اسلامی نیز راهکار قانونی مناسبی برای جلوگیری از انجام چنین تخلفاتی بیندیشد.

ناگفته نماند نقش اساسی هوشیاری شهروندان در برخورد با چنین مواردی را نباید نادیده گرفت زیرا تنها با چند سوال ساده مانند درخواست آدرس این شرکت ها به راحتی می توان به ماهیت آنها پی برد و جلوی سواستفاده از سایرین را نیز گرفت تا افراد نادانسته به معجزه خاموش افراد سود جو ایمان نیاورده و بهای گزافی را برای دریافت امدادهای خود خوانده نپردازند.


JazabNews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عباس:

    دوستان خیلی مراقب باشید با من هم تماس گرفتند تابلو بود که کلاهبردار هستند
    با من از شماره ۰۲۱۶۶۸۷۹۵۲۴ تماس گرفتند و گفتند خیلی خوش حساب تشریف دارید واسه همین یک کارت مادام العمر برای تخفیف بیمه به شما تعلق گرفته است
    بعد گفت تا امروز همکارم با شما تماس میگیره
    بعد یه خانم دیگه تماس گرفت و گفت یک کارت طلائی بیمه مادام العمر برای تخفیف همیشه برای شما و بچه هایتان حتی اگر ماشینتان را هم بفروشید معتبر در نظر گرفته شده است.. می گفت حتی اگر ماشینتان را بفروشید می توانید از این بیمه خودتان و بچه هایتان تا اخر عمر استفاده کنید
    اخه بیمه مدام العمر ماشین ان هم برای همه خاواده دیگه خیلی تابلوئه
    کافیه ادرس بدید و مبلغ ۱۰۰۰۰۰ تومان به تحویل دهنده کارت بدهید..
    من هم گفتم اگر مجانیه میخوام در غیر اینصورت نمی خوام:دی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.