فقط ۲۵ درصد بودجه عمرانی امسال محقق می‌شود

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: معاونان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در جلسه عصر دیروز با کمیسیون برنامه و بودجه گزارشی از میزان تحقق هزینه ها و درآمدهای قانون بودجه رائه دادند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این گزارش تنها ۲۵ درصد از بودجه های عمرانی دولت در سال ۹۱ قابل تحقق است.

وی تصریح کرد: معاونان بهروز مرادی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در این جلسه اعلام کردند که از ۱۴۴ هزار میلیارد تومان سقف در آمد و هزینه های بودجه عمومی دولت تنها ۹۰ هزار میلیارد تومان آن قابل وصول است که از این میزان حدود ۴۵ درصد تاکنون به بودجه جاری اختصاص یافته است. 

قادری ادامه داد: در خصوص ارائه طرح برای اصلاح بودجه و یا اولویت بندی تخصیص بودجه طرح های عمرانی از سوی دولت در جلسه امروز کمیسیون تصمیم گیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر پس از آنکه وزیران اقتصادی دولت در جلسه ای غیر علنی وضعیت تحریم ها و تاثیر آن بر اقتصاد کشور را برای نمایندگان مجلس نهم تشریح کردند ریاست کمیسیون برنامه بودجه از تهیه طرحی در این کمیسیون برای اصلاح قانون بودجه با توجه به مقتضیات جدید اقتصادی خبر داد.

پس از آن برخی نمایندگان و مرادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در اظهار نظرهایی اعلام کردند نیازی به ارائه طرح نیست.

 

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه در این رابطه گفت: دولت باید چار چوب های خود برای اولویت بندی پروژه های عمرانی برای اختصاص بودجه را مشخص کند و با این اولویت بندی نیازی به ارائه طرح برای اصلاح بودجه وجود ندارد.

 

احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز معتقد است بودجه سال ۹۱ باید اصلاح شود زیرا ویژگی های اقتصاد مقاومتی که از مطالبات جدی رهبر انقلاب است را ندارد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.