فلاحیان در گفت‌وگو با ایسنا: فضا برای ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات فراهم نیست

۲۷ آبان ،

168-9.jpg

وزیر اسبق اطلاعات با پیش‌بینی این‌که در انتخابات آینده مردم با شور و اشتیاق شرکت می‌کنند، فضا برای ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات را فراهم ندانست.

حجت‌الاسلام علی فلاحیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره فعالیت جریان‌های سیاسی در مسیر منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: لازم است تا همه گروه‌های سیاسی گفتمانی را تهیه کنند و بر اساس این گفتمان کارشان را پیش ببرند.

وی افزود: گروه‌های سیاسی باید مطالبات مردم و ‌نیازهای کشور و اهداف توسعه‌ای را بشناسند و بر اساس آن راهکار تدوین و در نهایت به موقع نامزد یا نامزدهای خود را معرفی کنند.

فلاحیان همچنین درباره بعضی خبرها مبنی بر احتمال کاندیدا شدن هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و بحث‌هایی که در مورد شرایط سنی در اصلاح قانون انتخابات لحاظ شده است، گفت: از نظر سنی تاکنون قانونی برای ریاست‌جمهوری نداشته‌ایم. آقای هاشمی هم که خودشان می‌گویند من نمی‌آیم و به هر ترتیب فضا برای ورود ایشان فراهم نیست.

وی با بیان این‌که هنوز اصولگرایان به گزینه واحد نرسیده‌اند، اظهار کرد: در انتخابات آینده مردم با شور و اشتیاق شرکت می‌کنند و مشکلات اقتصادی که هم‌اکنون وجود دارد، سبب نمی‌شود که مردم حضور پرنشاط نداشته باشند و اتفاقا مردم به دنبال این خواهند بود که ببینند کدام یک از نامزدها راه‌حل روشنی برای حل مشکلات اقتصادی دارند.

فلاحیان افزود: بحران اقتصادی مشکل همه دنیاست و همه در انتخابات‌شان به دنبال این می باشند که ببینند کدام نامزدها برنامه‌های مدون‌تر و واقعی‌تر دارند، چنانچه در انتخابات آمریکا نیز همین‌طور بود.

وی همچنین در ادامه با بیان این‌که نارضایتی‌ها جواب عکس می‌دهد، اظهار کرد: بالاخره نارضایتی‌های سیاسی سبب شده است که عده‌ای که ناراضی می باشند به گوشه‌ای رانده شوند و حالا می‌خواهند یا از طریق انتخابات شوراها و یا از طریق انتخابات ریاست‌جمهوری در عرصه حضور پیدا کنند.

فلاحیان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر شرط‌گذاری عده‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، با بیان این‌که این عده این شرط‌ها را می‌گذارند تا گران‌فروشی کنند، گفت: از آنجا که اینها حیات‌شان در حضور است حتما می‌آیند، ولی شروط‌شان بی‌مورد است و به هر شکلی اگر بتوانند به صحنه می‌آیند.

ای عضو مجلس خبرگان در پاسخ به سوالی درباره تاثیرات اختلاف میان سران قوا، اظهار کرد: این بحث بسیار مهم نیست؛ چرا که اختلافات در محتوا ساده و سریعگذر است و ریشه‌ای نیست و این موضوع به اعتماد مردم لطمه‌ای نمی‌زند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.