فلسطینی‌ها لغو معاهده اسلو و توافقنامه اقتصادی پاریس را خواستار شدند

در پی افزایش اعتراض‌های مردمی در کرانه باختری به عملکرد سلام فیاض، نخست‌وزیر دولت موقت فلسطین قیمت‌ سوخت را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری لیبانون فایلز، با افزایش موج اعتراضات و تظاهرات مردمی در کرانه باختری که در واکنش به افزایش قیمت‌ها صورت گرفت، سلام فیاض، نخست‌وزیر دولت موقت فلسطین روز سه‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که قیمت سوخت در کرانه باختری کاهش می‌یابد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی عنوان داشت: قیمت سوخت و گاز خانگی تا پایان ماه اوت کاهش می‌یابد.

فیاض همچنین خاطرنشان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در صدد است تا مالیات بر ارزش افزوده را به ۱۵ درصد، یعنی پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهد.

از سوی دیگر خبرگزاری معا فلسطین نیز اعلام کرد: شمار زیادی از مردم غزه روز سه‌شنبه با برگزاری تظاهرات در شهر رام‌الله خواهان لغو معاهده اوسلو و توافق‌نامه اقتصادی پاریس شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی بر لزوم مجازات عاملان فساد و کسانی که اموال ملی فلسطین را به غارت برده‌اند، تاکید کرد.

تظاهرکنندگان در این تظاهرات که بنا به گفته منابع فلسطینی، تعدادشان به بیش از هزار تن می‌رسید، خواستار برکناری دولت سلام فیاض شدند.

در این تظاهرات که پس از کنفرانس مطبوعاتی سلام فیاض در خصوص کاهش مالیات بر ارزش افزوده و نیز کاهش قیمت برخی از مواد سوختی برگزار شد، شرکت‌کنندگان اعلام کردند که دولت سلام فیاض از لحاظ اقتصادی ضعیف عمل کرده است.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواهان لغو توافق‌نامه امضا شده میان سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ موسوم به معاهده اوسلو شده و تاکید کردند که این توافق‌نامه نه تنها منافعی برای فلسطین نداشته بلکه مصیبت‌های ملت فلسطین را دوچندان کرده است.

حاضران در این تظاهرات همچنین اعلام کردند که پروتکل اقتصادی فرانسه نیز باید به خاطر وابسته کردن اقتصاد فلسطین به اسرائیل لغو شود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اقدامات دولت سلام فیاض را فریب مردم فلسطین دانسته و اعلام کردند که اقدام فیاض برای کاهش قیمت سوخت و مالیات بر ارزش افزوده تنها فریب ملت فلسطین است و حقیقت ندارد.

شرکت‌کنندگان همچنین اعلام کردند که سلام فیاض خیانت‌کار است و با دولت آمریکا در ارتباط است، لذا باید هر چه سریعتر دولت وی به طور کلی برکنار شود.

در این تظاهرات که از میدان المناره آغاز شده و تا مقابل مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله ادامه داشت، تظاهرکنندگان تاکید کردند که کنفرانس مطبوعاتی سلام فیاض هیچ راهکارهای منطقی برای مشکلات اقتصادی فلسطین ارائه نکرده است.

تظاهرات مذکور بدون هیچ زد و خوردی به پایان رسید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.