فلسطین محور وحدت امت اسلام است

۱۳م اسفند ،

معاون دفتر سیاسی حماس، عصر امروز با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “موسی ابومرزوق” معاون دفتر سیاسی حماس، عصر امروز با “سعید جلیلی” نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

سعید جلیلی در این دیدار اظهار داشت: مقاومت برای آزادی فلسطین بهترین محور برای وحدت جهان اسلام است و این راهبرد می‌تواند مانع بروز اختلافات در جهان اسلام شود.

وی تاکید کرد: از یک‌سو موضوع فلسطین می‌تواند سبب وحدت جهان اسلام و از سوی دیگر نیز جهان اسلام با وحدت می‌تواند سبب آزادی فلسطین شود.

جلیلی افزود: مقاومت اسلامی پیش از بیداری اسلامی توانست با حمایت جبهه مقاومت پیروزی‌های درخشانی چون جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه را به‌دست آورده و امروز نیز با سرلوحه قرار دادن شعار «فلسطین از بحر تا نهر» و تجمیع ظرفیت‌های حاصل از بیداری اسلامی می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را بدست آورد.

وی تصریح کرد: دشمنان سعی دارند با ایجاد اختلافات داخلی در امت اسلامی بر سر موضوع سوریه و تضعیف نقش اساسی سوریه در محور مقاومت، ظرفیت‌های جهان اسلام را در پشتیبانی از مقاومت متفرق کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه جنگ ۸ روزه بار دیگر اثبات کرد مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است تاکید کرد، تمام طرح‌هایی که در قالب روند سازش ارائه شده برای جلوگیری از مقاومت بوده است.

در این دیدار موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی حماس ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات فلسطین و منطقه بر نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسائل جهان تاکید کرد.

ابومرزوق با اشاره به این موضوع که مسئله سوریه راه حل نظامی ندارد، بر اهمیت جایگاه سوریه در آزادی فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.