فلسفه “چرایی” باید از کودکی در ذهن بچه‌ها تقویت شود

مدیر خانه کودک اصفهان گفت: لازم است فلسفه چرایی را از کودکی در ذهن بچه‌ها تقویت کنیم اما در این راه نباید مسئولان آموزشی و خانواده‌ها روش متفاوتی را در پیش بگیرند.

زهره ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار  مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: لازم است از ابتدا کودکان را به صورت منطقی تربیت کنیم و علت وقوع مسایل مختلف را در حد فهم‌شان برای آنها توضیح دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزش فلسفه به کودکان در خانه کودک اصفهان تصریح کرد: در این کلاس‌ها سعی داریم کنجکاوی کودکان نسبت به محیط اطرافشان را تقویت کنیم و با فعال کردن چرایی در ذهنشان به آنها یاد دهیم، در پس هر اتفاق دلیلی وجود دارد.

مدیر خانه کودک اصفهان تاکید کرد : در تمام دنیا  کتاب‌های درسی برای آموزش فلسفه به کودکان دبستانی وجود دارد و گروه‌هایی از جمله انجمن فلسفه برای کودک « فبک » در تهران نیز در حال تدوین و بومی کردن کتاب‌های داستان فلسفه برای کودک هستند.

وی افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقیق بیشتر در زمینه فلسفه برای کودکان سعی ما بر آن است که به زودی آموزش فلسفه به کودک از جمله درس‌های مقطع دبستان قرار گیرد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: همچنین خانه کودک اصفهان نیز در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب قصد دارد با برگزاری این کلاس‌ها و همایش‌ها به فرهنگ‌سازی درباره لزوم آموزش فلسفه به کودکان اقدام کند.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.