فناوری‌هایی که تا دو دهه دیگر دوست‌داشتنی می‌مانند

توسعه فناوری‌های مختلف روند پر شتابی را پشت سر می‌گذارد و هر روز نسل جدیدی از دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند با ابعاد کوچک تر عرضه می‌شوند، با این وجود برخی فناوری‌های موجود حداقل تا سال ۲۰۳۰ میلادی باقی خواهند ماند.

عصر فلاپی دیسک به پایان رسیده و تا چند سال آینده نیز بیشتر تلفن های همراه و تلویزیون های آنالوگ تبدیل به تلفن هوشمند و دستگاه های دیجیتال خواهند شد؛ با این حال برخی دستگاه ها و فناوری ها تا چند دهه آینده کارآیی خود را از دست نمی‌دهند.

صفحه کلید

با وجود فناوری های تشخیص صدا، تشخیص حرکت و دست خط، تایپ کردن همچنان ادامه خواهد یافت و تنها شکل آن با تغییراتی همراه خواهد بود.

در این شرایط نسل صفحه کلیدهای فیزیکی جای خود را به صفحه کلیدهای مجازی می‌دهند و تنها زمانی می توان از حذف صفحه کلید سخن گفت که سیستم های تایپ متن بوسیله کنترل ذهن همه گیر شوند.

رایانه شخصی و لپ تاپ

اگرچه تبلت و تلفن‌های همراه هوشمند سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، اما هیچ کدام قادر نیستند عملکردی مشابه یک رایانه شخصی و لپ تاپ داشته باشند. نسل آینده این تجهیزات با تغییرات ظاهری بسیار زیاد و افزایش قدرت پردازش مواجه خواهد شد.

پورت USB

تنها ۱۵ سال از عمر معرفی نخستین نسل USB می گذرد و این محصول راه زیادی برای تحول در پیش دارد، چراکه هنوز گجت های مختلف و تلفن همراه به این وسیله وابسته هستند. نسل آینده USB احتمالا برای شارژ گجت هایی مانند مانیتورهای بزرگ استفاده خواهد شد.

فایل تصویری JPG

نسل پیشرفته دوربین های عکاسی همچنان تصاویر را با فرمت JPG‌ ایجاد می کنند و تا دو دهه آینده این فرمت محبوب برای ذخیره تصاویر همچنان باقی خواهد ماند.

باتری لیتیوم – آهن

نسل آینده خودروهای هیبریدی، لپ تاپ و تلفن های همراه هوشمند همچنان با باتری لیتیوم – آهن کار خواهند کرد.

صفحات مبتنی بر HTML

این فرمت تا چند دهه آینده همچنان برای طراحی صفحات اینترنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سیستم وای فای

ارتباط از طریق اینترنت بی سیم WiFi نیازی است که با توجه به بازار پر رونق تبلت‌ها و تلفن های همراه هوشمند تا دهه های آینده همچنان باقی می‌ ماند.

پست الکترونیک (ایمیل)

با وجود گسترش شبکه های اجتماعی، ایمیل همچنان یکی از محبوب ترین سیستم های پیام رسانی محسوب می شود و احتمالا تا دهه های آینده ایمیل های فعلی با تغییر چندانی مواجه نمی شوند.

پرینتر لیزری

نسل پرینترها به سرعت از پرینتر جوهر افشان بسمت پرینترهای لیزری پیش رفتند و این دستگاه ها همچنان تا سال های آینده دارای کاربرد خواهند بود.

تلویزیون

این دستگاه هر روز شاهد تغییرات زیادی از جمله تلویزیون های فاقد قاب، هوشمند و فوق باریک است و تا چند دهه آینده نیز تغییرات زیادی در این محصول ایجاد خواهد شد.

برنامه آفیس مایکروسافت

برنامه آفیس مایکروسافت طی این سال ها با کنار زدن رقبا همچنان باقی مانده است و احتمالا تا سال ۲۰۳۰ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.