فناوری آلمانی برای جام کنفدراسیونها انتخاب شد

۳۱فروردین۱۳،

فیفا در بیانیه ای اعلام کرد شرکت «گل کنترل» آلمان – که از چهارده دوربین با سرعت تصویر برداری بالا در اطراف زمین برای رصد توپ در محوطه جریمه و خط دروازه استفاده خواهد کرد – برای ارائه این فناوری در جام کنفدراسیون ها در برزیل انتخاب شده است. این شرکت پس از حضور در روند مناقصه با سه رقیب دیگر توانست حق تولید و ارائه این فناوری را در جام کنفدراسیون ها از آن خود کند.

جام کنفدراسیون ها که از پانزدهم تا سی ام ژوئن برگزار می شود، دومین رقابت معتبر از دیدگاه فیفا است که در آن از فناوری خط دروازه استفاده می شود. پارسال در رقابت جام باشگاههای جهان در ژاپن نیز از فناوری خط دروازه استفاده شد.

فیفا اعلام کرد: « در صورتی که عملکرد سامانه فناوری خط دروازه شرکت «گل کنترل» در رقابت های امسال جام کنفدراسیون ها مورد تایید فیفا باشد، این شرکت فناوری خط دروازه را برای رقابت های جام جهانی برزیل در سال آینده نیز فراهم خواهد کرد.»

فیفا اعلام کرد هر چهار شرکت از جمله شرکت هاوک آی (چشم شاهین) انگلیس که هم اکنون این فناوری را در رقابت های تنیس و کریکت ارائه می کند، شرایط فنی مورد نظر فیفا را کسب کرده اند، اما تصمیم گیری فیفا بر اساس معیارهای مربوط به رقابت های جام کنفدارسیون ها در برزیل اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، استفاده از این فناوری هنوز باید در هر یک از ورزشگاه هایی که میزبان این رقابت هاست آزمایش شود.مسئولان این رقابت ها نیز بر اساس همان روندی که در رقابت های جام باشگاههای جهان اجرا شد، بر نحوه عملکرد این فناوری نظارت خواهند کرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.