فناوری‌های سه‌بعدی بازنشسته می‌شوند

۳۰م دیماه ،

3D-TV.jpg

نمایشگاه CES 2013 بعضی جوانب و حاشیه‌هایی داشت که نمونه آن‌ها در هیچ یک از دوره‌های قبلی این نمایشگاه در دهه قبل وجود نداشت و مورد توجه کارشناسان قرار گرفت. ممکن است در نگاه اول به این جنبه‌ها پی نبرد، ‌اما غیبت بعضی فناوری ها و در عوض عدم نمایش نسل تازه آن‌ها سبب شد تا در نهایت کارشناسان به این نتیجه برسند که فناوری‌های سه‌بعدی آخرین نفس‌های خود را می‌کشند و به عبارت دیگر، فناوری‌های سه‌بعدی در حال خداحافظی با دنیای تکنولوژی می باشند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از این پس دیگر نیاز به این نیست که شما یک عینک مخصوص به چشم خود بزنید تا تصاویر را با عمق بیشتر و کیفیت متفاوت‌تر ببینید؛ دیگر نیازی نیست نسل تازه تلویزیون‌های تخت را که برای خود خریداری می‌کنید، به دنبال مدل ویژه‌ای از آن برای نمایش بهتر تصاویر سه‌بعدی باشید و از این پس دیگر نیازی نیست که نمایشگرهای سه‌بعدی بدون عینک را برای خود ایده‌آل بدانید. زیرا بی‌اهمیت بودن تولید نسل تازه فناوری‌های سه‌بعدی برای شرکت‌های بزرگ کاملا مشهود است و این طور که تجربه حضور شرکت‌های الکترونیکی در نمایشگاه CES 2013 نشان داد، این فناوری در حال پایان دادن به عمر کوتاه خود است.
 
"کاز هیرای"(Kaz Hirai) مدیر شرکت سونی طی سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه CES 2013 بیشتر وقت خود را به معرفی دوربین‌های دیجیتالی تازه اختصاص داد و در آن اشاره‌ای به فناوری‌های سه‌بعدی این شرکت نشد. شرکت LG نیز در جریان معرفی سری تازه تلویزیون‌های خود هیچ اشاره‌ای به فناوری‌های سه‌بعدی نکرد و سامسونگ نیز گفت که تلویزیون‌های تازه آن فقط قادر به پخش تصاویر به صورت دوبعدی می باشند. این جریان کارشناسان را متقاعد کرد که به‌زودی فناوری سه‌بعدی از جریان فناوری‌های نمایشی خارج می‌شوند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.