فنگ‌ شویی، خانه، گل و این همه آرامش!

گردآوری شده توسط گروه عمران و معماری ممتاز نیوز

بزرگترین مراکز تحقیقاتی در جهان حضور در طبیعت را عاملی موثر در کاهش استرس، اضطراب و افزایش آرامش می‌شناسند ……

بزرگترین مراکز تحقیقاتی در جهان حضور در طبیعت را عاملی موثر در کاهش استرس، اضطراب و افزایش آرامش می‌شناسند و زندگی در فضای سبز و طبیعی را در دنیای ماشینی و مدرن امروزی، از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌دانند. همین نتایج علمی بهترین سبب برای ماست که در این روزها وقت بیشتری را صرف نگهداری و مراقبت از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و خانگی کنیم و بیشتر از همیشه از انرژی‌ها و فواید آن بهره‌مند شوید.

برگ پهن بهترین انتخاب است
انتخاب گیاهان آپارتمانی با برگ‌های پهن و بزرگ برای این روزها از چند جهت اهمیت دارد؛ اول آنکه برگ‌های بزرگ و آبدار گیاهان، بیشترین تاثیر را در افزایش نشاط و شادابی در خانه خواهند داشت. دیگر آنکه به اعتقاد کارشناسان فنگ‌‌شویی استفاده از گیاهان برگ پهن بیشترین انرژی را برای دور کردن انرژی‌های منفی و افکار نامناسب از خانه دارد. ضمن آنکه این گیاهان بهتر می‌توانند به پاکسازی هوای محیط نیز کمک کنند.

با این گیاه، چاقی سراغتان نمی‌آید
مردم چین و بعضی از کشورهای آسیایی باوری دارندکه تماشای گل‌های آپارتمانی با رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، صورتی و بنفش تاثیر بسیار بسیاری بر افزایش تحرک اعضای خانواده و سرعت سوخت و ساز دستگاه گوارش دارد. به این معنی که تماشای این گیاهان می‌تواند به طور ناخودآگاه به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و متابولیسم بدن کمک کند و احتمال افزایش وزن و چاقی را کاهش دهد.

گل های قرمز و افزایش مهربانی
یکی دیگر از فواید انتخاب گیاهان آپارتمانی با برگ‌های قرمز رنگ، افزایش محبت و انرژی‌های دوستانه در محیط خانه است. در صورتی که این گیاهان دارای گلبرگ‌ها و برگ‌های گرد و بی زاویه باشند، تاثیر آرامش‌بخش و متفاوتی بر میزان محبت اعضای خانواده نسبت به یکدیگر خواهند داشت و محیط زندگی را برای اعضای خانواده دلنشین‌تر خواهند کرد.

خنده را به خانه بیاورید
با قرار دادن بعضی از گیاهان و گل‌های آپارتمانی که برگ‌های گرد دارند و رنگ آنها میان طیف‌های خاکستری، آبی و حتی مشکی در نوسان است، می‌توانید سلامت را به خانه بیاورید. این گل‌ها علاوه بر آنکه می‌توانند حس شادابی و نشاط را به اطرافیان خود بدهند، تاثیر بسیاری در افزایش مثبت‌اندیشی اشخاص خانواده هم دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که دربارهٔ این گیاهان وجود دارد این است که باید این گل‌ها نزدیک به پنجره و در نورگیرترین بخش خانه قرار داشته باشند تا شما بتوانید بیشتر از فواید آنها بهره ببرید.

 

گل‌ها را کجا بگذارید؟
ضلع شرقی خانه بهترین فضا برای نگهداری از گیاهان و گل‌های آپارتمانی است. به اعتقاد کارشناسان فنگ‌‌شویی از آنجا که خورشید از مشرق طلوع می‌کند، قرار دادن گیاهان می‌تواند مناسب‌ترین مکان برای آنها باشد. به این ترتیب گیاهان نور و انرژی بیشتری دریافت می‌کنند و ماندگاری بهتری خواهند داشت. ضمن آنکه با دریافت نور آفتاب، انرژی بیشتری در فضای خانه به وجود خواهند آورد که در دور کردن و از بین بردن انرژی‌های منفی و مخرب در محیط زندگی بسیار موثر است.

دیوارتان را طبیعی کنید
 انتخاب رنگ زرد، سبز یا قهوه‌ای برای ضلعی از خانه که تصمیم دارید گیاهان و گل‌های آپارتمانی را در آن نگهداری کنید از ۲ نظر اهمیت دارد. به اعتقاد کارشناسان فنگ‌‌شویی قرار گرفتن گل‌ها و گیاهان در مجاورت این ترکیب رنگی می‌تواند هارمونی بسیار خوب و انرژی بخشی را درفضای خانه به وجود آورد. فضایی که یادآور طبیعت بکر و زیبای جنگل است و تماشای آن در طول روزهای نوروز به ویژه برای خانواده‌هایی که تصمیم به سفر ندارند و قصد دارند در این روزها در منزل استراحت کنند و به دید و بازدید با اعضای فامیل بپردازند، بسیار مسرت بخش است. پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از رنگ سبز یا زرد برای پوشش دیوار استفاده کنید و در صورت نیاز از صندلی یا مبلمان چوبی یا پارکت‌های قهوه ای رنگ برای افزایش هارمونی و زیبایی ضلعی که گیاهان را در آن قرار می‌دهید، بهره بگیرید.

این گیاهان آرامتان می‌کند
استفاده از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی علاوه بر آنکه زیبایی و طراوت خانه را چند برابر می‌کند بلکه می‌تواند در پاکسازی محیط زندگی، متعادل‌سازی انرژی‌ها و افزایش اعضای خانواده کمک کند. به شرط آنکه هنگام انتخاب گل و گیاه آپارتمانی سراغ آنهایی بروید که برگ‌های گرد دارند و زاویه در گلبرگ‌ها و برگ‌های آنها کمتر دیده می‌شود. این گیاهان هم زیباتر می باشند و هم در مقایسه با برگ‌های نوک تیز و پرزاویه اثرگذاری بیشتری بر محیط و متعادل سازی انرژی‌ها دارند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.