فهرست دارویی هنوز بازنگری نشده است/ تا ۶ ماه آینده وضعیت دارویی کشور به آرامش می‌رسد

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر بهداشت در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدیریت مهم است اما بهره وری از امکانات مهمتر است و ما باید شیوه مدیریتی نظام سلامت را تغییر دهیم.

دکتر سید حسین هاشمی، وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشوردر گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، با بیان اینکه سلامت جامعه نیاز به هزینه دارد گفت: از نظر رفاه اجتماعی دولت باید درست هزینه کند چراکه مهمترین دغدغه در دنیا نیز سلامت اشخاص جامعه است و ما در این زمینه درست عمل نکرده‌ایم و اکنون نیز شاهد مشکلاتی در حوزه نظام سلامت هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات دارویی در کشور وجود دارد ادامه داد: اگرچه در بعضی از موارد در سالهای قبل با بداخلاقی‌ها و ناکامی‌هایی مواجه بودیم که به نوعی در کار دولت اختلال ایجاد کرد اما خوشبختانه در شرایط امروز در تصمیم گیری‌هایمان از تمامی اشخاص متخصص و کارشناس مشارکت خواهیم گرفت و قطعا سعی خواهم کرد که تصمیماتمان بدون خطا باشد و امروز مطمئن هستم که مشکلات دارویی طی چند ماه آینده برطف خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: انشاءالله تا شش ماه آینده با برنامه ریزی‌های صورت گرفته آرامش جدیدی در بازار دارویی کشور ایجاد خواهد شد و همچنین طی یک سال آینده قیمت داروهای کشور کاهش خواهد یافت و همچنین ما امیدوارهستیم بیمه‌ها را متقاعد کنیم تا پوشش بهتری دهند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که فهرست دارویی کشور تقریبا مدتی است که بازنگری نشده است گفت: قرار است در شورای مربوطه فهرست دارویی مورد بازنگری قرار گیرد که البته در تصمیم گیری‌های این شورا از متخصصان، انجمن‌های علمی، سازمان نظام پزشکی و … استفاده خواهد شد تا بتوانیم داروهای مورد نیاز مردم که در درمان آنها موثر می باشند را فراهم نماییم.

وی با بیان اینکه ما در شرایطی هستیم که باید منابع‌مان را مدیریت کنیم اظهار داشت: فهرست دارویی کشور را باید بازنگری کنیم و داروهای جدید و داروهایی که مورد مطالبه است را حتما پس از بررسی انجمن‌های علمی نسبت به فراهم کردن آنها اقدام نماییم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سهم سلامت کشور را بسیار ناچیز دانست و گفت: خجالت می‌کشم رقم آن را اعلام کنم اما انشاءالله در این دولت که حوزه سلامت مورد توجه رئیس دولت است این مشکل نیز برطرف شود چیزی که منجر به مشکلات امروز شده است محقق نشدن اعتبارات سال قبل و مشکلات نقدینگی است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.