فهرست ضعیف‌ترین رمزهای عبور اینترنتی

محققان با بررسی یک تحقیق سالانه از متداول‌ترین کلمه‌هایی که به عنوان کلمه عبور استفاده می‌شود به این نتیجه رسیده‌اند که ۱۲۳۴۵۶ و ۱۲۳۴۵۶۷۸ هنوز هم متداول‌ترین کلمه‌های عبوراستفاده شده هستند.

شرکت اسپلش دیتا که به عنوان یک شرکت تولیدکننده برنامه‌های اجرایی بهره‌وری کار می‌کند فهرست سالانه‌ای را از متداول‌ترین کلمه‌های عبور ارائه داده که به صورت آنلاین استفاده می‌شود و هکرها به آن دست یافته و آن را در دنیای مجازی منتشر کرده‌اند.

این فهرست در پی هک‌های قدرتمند ۱۲ ماهه‌ای ارائه شده که طی آن کلمات عبور کاربران فاش شده‌اند. کاربران برخی از سایت‌ها چون یاهو و LinkedIn درمیان پرتعدادترین قربانیان بوده است. این درحالی است که برخی از کاربران کلمات عبور خود را ارتقا داده اند و این تحقیق در فهرست امسال به کلماتی چون welcome، ninja، mustang و password1 رسیده‌اند که نسبت تازه به فهرست کلمات عبور ضعیف اضافه شده‌اند. شرکت اسپلش دیتا که این تحقیقات را منتشر کرده به کاربران هشدار داده است که کلمات عبور خود را تغییر دهند. مورگان اسین مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: کاربران باید تصور کنند که به یغما رفتن هویتشان براثر ناامن بودن و ضعیف بودن کلمه عبور انتخابی چقدر می‌تواند، وحشتناک باشد.
وی اظهار کرد که استفاده از کلمات عبور ضعیف چقدر خطرناک است و تعداد افراد بیشتری با اقدامات ساده تر از خود و هویت مجازی خود با کلمات عبور قدرتمند و کلمات عبور مختلف برای سایت‌های مختلف حفاظت می‌کنند.
اسپلش دیتا اقدام به فهرست کردن ۲۵ کلمه عبوری ناامنی کرده که کاربران از آن استفاده می‌کنند. درمیان ۵ ردیف اول آن می‌توان به کلمه‌های عبوری چون password، ۱۲۳۴۵۶، ۱۲۳۴۵۶، abc123 و qwertyاشاره کرد.
این شرکت به کاربران توصیه کرده است که اگر از هر کدام از این کلمات استفاده می‌کنند آنها را بی درنگ تغییر دهند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.