فهرست غذاهای مناسب فضانوردان/ کشف یک سیاره قابل سکونت

راز ستونهای خلقت کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ راز یکی از مشهورترین تصاویر نجومی که از آن با عنوان ستونهای خلقت یاد می کنند؛ کشف شد.

تلسکوپ فضایی هابل در سال ۱۹۹۵ تصویری از چند ستون به  ارتفاع ۴ سال نوری را ثبت کرد که به ستون های خلقت (pillars of creation) مشهور شدند این ستون ها در میان سحابی عقاب (m16) و در فاصله ۷ هزار سال نوری از زمین قرار دارند.

اخیراً، تلسکوپ فضایی اسپیتزر نورهای مادون قرمز با طول موج بلند که چشمان ما نمی تواند آنها را ببیند تشخیص می دهد. این امر به رصدگران اجازه می دهد که غبار و داخل غبار را ببینند که این امر بستگی به طول موج مادون قرمزی دارد که مشاهده می شود.

در نگاه جدید اسپیتزر به سحابی عقاب، این سه ستون به نظر کوچک و شفاف می رسند و درون این سه ستون شکل گیری یک ستاره به چشم می خورد. در بالای این ستونها یک ابر بزرگ از غبار داغ قرار دارد که رنگ آن قرمز است و ستاره شناسان فکر می کنند که این ابر تحت تأثیر موج انفجار ابرنواختری قرار گرفته است.

تهیه منوی غذایی برای فضانوردان

دانشمندان ناسا منوی غذایی را برای مأموریت فضانوردان در دهه ۲۰۳۰ به فضا فراهم می کنند و احتمال دارد پیتزای سبزیجات یکی از گزینه های احتمالی باشد.

منوی غذایی که دانشمندان ناسا برای مسافران آینده مریخ فراهم می کنند باید برای شش تا هشت فضانورد کافی باشند، آنها را سالم و شاد نگاه دارد و دامنه مختلفی از گروه های غذایی را برای سلامتی آنها فراهم کند. دانشمندان برای یک سفر شش ماهه به سیاره سرخ دستورهای غذای مختلفی را امتحان می کنند.

مایا کوپر دانشمند محقق ارشد این گروه همراه لاکهید مارتین که این تلاشها را برای ارائه یک منو غذایی فضایی هدایت می کند، هفته گذشته اظهارداشت: مریخ سفر فضایی متفاوتی است چرا که فاصله بسیاری با زمین دارد، ما از امکان ارسال محموله هر شش ماه یک بار چون شرایطی که برای ایستگاه فضایی بین المللی وجود دارد، برخوردار نیستیم.

تصویر سه بعدی از ویروس سرماخوردگی

تصاویر جدید و خیره کننده از ویروسی که موجب اکثر عفونهای سرماخوردگی می‌شوند توسط یکی از سریعترین ابرکامپیوترهای جهان خلق شد.

گروهی از دانشمندان دانشگاه ملبورن استرالیا ژنوم کامل ویروس انسانی rhinovirus را که عامل ۵۰ درصد از تمام سرماخوردگی ها است شبیه سازی کرده و امیدوارند که تصاویر باورنکردنی بتواند به کشف یک درمان برای ویروس سرماخوردگی کمک کند.

یک سیاره قابل سکونت شناسایی شد

اطلاعات جدید ستاره شناسان از جمله یک ستاره شناس ایرانی وجود یک سیاره فراخورشیدی را به عنوان یک سیاره ای که به صورت بالقوه از شرایط سکونت برخوردار است را تأیید می کند.

این تحقیق با مشارکت استون وگت از رصدخانه UCO/Lick دانشگاه کالیفرنیا، پل بولتر از دپارتمان مغناطیسم زمینی موسسه کارنجی و نادر حقیقی پور از موسسه نجوم و موسسه زیست اختر شناسی ناسا انجام شده است.

مطالعه تاج خورشیدی از روی تصاویری با وضوح بالا

دانشمندان برای نخستین بار تصاویر بی‌سابقه و دارای وضوح تصویر بالایی ارائه کرده اند که جو بالایی خورشید یا همان تاج اسرار آمیز ستاره زمین را به خوبی نشان می‌دهد.

دانشمندان تا امروز نتوانسته بودند نگاه مناسبی به تاج خورشیدی که دارای دمای میلیونها درجه سانتیگراد است و طوفانهای شدید آن می تواند صدماتی را به زمین وارد کند داشته باشند و این بخش اسرار آمیز از خورشید را مورد بررسی قرار دهند.

 تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی جدید ناسا که هفته پیش منتشر شده تاج خورشید را نشان می دهد که  توسط تصویربردار تاجی ناسا (Hi-C) با وضوح تصویر بالا گرفته شده است که روز ۱۱ ژوئیه (۲۱ تیرماه) روی یک موشک اکتشافی پرتاب شد. تلسکوپ تصاویری را با ۵ برابر جزئیات بیشتر نسبت به بهترین تصاویر رصدی رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا ارائه کرده است. این تلسکوپ یک طراحی جدید آینه دارد که می تواند تصاویر کوچکی را به عرض ۲۱۷ کیلومتری ثبت کند.

فناوری شناسایی هویت و تشخیص بیماری از کف کفش

محققان دانشگاه کارنگی ملون با استفاده از یک فناوری جدید در کف کفش، افراد را پس از آن که سه قدم با این کفش راه رفتند شناسایی کرده و قصد دارند از آن برای تشخیص بیماریهایی چون دیابت و پارکینسون نیز استفاده کنند.

براساس آنچه که از فیلمهای علمی تخیلی یادگرفتیم، روزی فرامی رسد که ما با یک اسکن سریع چشم شناسایی می شویم، اما اخیرا محققان دانشگاه کارنگی ملون ابراز امیدواری کرده اند که از یک بخش متفاوت بدن برای شناسایی استفاده کنند و این بخش پا است.

دانشگاه کارنگی ملون اخیراً همکاری را با شرکتی تحت عنوان Autonomous ID (هویت مستقل) آغاز کرد تا تحقیقات بیومتریک مربوط به پا و آزمایش هویت خودکار را ایجاد و آن را در قسمت تحتانی کفش افراد قرار دهد تا حرکت پاهای آنها را مورد نظارت قرار دهند.

تاریخ عرضه آی فن ۵ فاش شد

براساس اعلام منابع چینی، جدید ترین تلفن شرکت اپل که از آن با عنوان آی فن ۵ یاد می‌شود، روز جمعه ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریورماه) به طرفداران عرضه خواهد شد.

یک منبع چینی تاریخ ورود آی فن ۵ به بازار را فاش کرد همچنین وجود یک پورت مناقشه برانگیز را در این تلفن مورد تأیید قرار داد که موجب می شود استفاده از تجهیزات قبلی برای تلفن جدید دشوار باشد و ضرورت استفاده از آداپتور جدید مطرح شود.

تاکنون همه از این تلفن به عنوان آی فن ۵ یاد کرده اند، مگر این که اپل تصمیم بگیرد نام دیگری برای آن انتخاب کند، همانطور که آی پد سه را به طور رسمی ” آی پد جدید” نامگذاری کرد.

از دیگر مواردی که توسط این منبع چینی فاش شده، این است که سوکت هدفن از قسمت بالای چپ به قسمت پایین چپ تلفن منتقل شده و صفحه نمایش آن به ۳٫۷۵ اینچ رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.