“فهرست گوآنتانامو” روس‌ها برای ناقضان حقوق بشر آمریکا

۳۰م دیماه ،

مقامات مسکو اعلام کردند، روسیه فهرستی با عنوان “فهرست گوآنتانامو” متشکل از آن دسته از مقامات آمریکایی که ورود آن‌ها به این کشور ممنوع خواهد بود، تهیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، آلکسی پوشکف، رئیس کمیته روابط خارجه پارلمان روسیه اعلام کرد، این فهرست که ماه قبل میلادی تهیه شده در ابتدا شامل نام ۱۱ مقام آمریکایی دست اندرکار اداره زندان گوآنتانامو و دیگر بازداشتگاه‌های تحت اختیار آمریکا و متحدانش که به عنوان بازداشتگاه مخفی مورد استفاده قرار داشته‌اند، بوده است.

به گفته وی اسامی این فهرست ماه جاری میلادی به حدود ۶ تن افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: از جمله مقامات آمریکایی اضافه شده به این فهرست قضات، بازرسان، مقامات وزارت دادگستری، ماموران سرویس‌های ویژه امنیتی که در مجازات دو تن از شهروندان روسی به نام‌های ویکتور بوت و کنستانتین یاروشنکو می باشند.

در سال ۲۰۱۱ دادگاهی در نیویورک آمریکا ویکتور بوت، فروشنده سلاح روسی را به ۲۵ سال زندان محکوم کرد و یاروشنکو نیز در سال ۲۰۱۱ به اتهام قاچاق کوکایین به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

به گفته پوشکوف، فهرست مقامات آمریکایی شامل آن دسته از نمایندگان کنگره این کشور و شهروندان آمریکایی متهم به بدررفتاری و مرگ کودکان یتیم روس که به فرزند خواندگی برده شده‌اند، می‌شود.

همچنین نام آن دسته از قضات آمریکایی که در خصوص این پرونده‌ها حکم اشتباه صادر کرده‌اند و روانشناسانی که در خصوص مرگ این کودکان تشخیص اشتباه داده‌اند، در این فهرست وجود دارد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری نووستی گفت که این فهرست احتمالا گسترش پیدا کرده و نام دیگر مقامات آمریکایی به آن اضافه خواهد شد.

این اقدام روسیه تازهترین اقدام این کشور در تلافی تصویب “قانون مگنیتسکی” در آمریکا برای مجازات ناقضان حقوق بشر روسیه است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.