فواید استفاده از تجهیزات لیزر درمانی در طب ورزشی

۱۳خردادماه،

علم پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است و تجهیزات تازه و پرکاربردتری در این زمینه تولید می‌شود. یکی از پیشرفت های تازه در زمینه‌ی پزشکی ورزشی دستگاه‌های لیزر درمانی یا پرتو درمانی است که به راحتی قابل استفاده‌اند و تاثیرات منحصر به فردی به همراه دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی MNT دربارهٔ این مساله نوشت: ورزشکارانی که دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند دوست دارند سریع‌تر و سالم‌تر به میدان مسابقه بازگردند. استفاده از لیزر درمانی‌های تازه می‌توان این اهداف را به ثمر برساند و فوایدی با خود به همراه دارد. پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی پرتو درمانی و لیزر درمانی ایجاد شده، علم پزشکی ورزش راگسترش داده است. از این‌ نوع درمان برای بهبود ورم‌ها و از بین‌بردن سریع در استفاده می‌شود. بدین شکل ورزشکاران می‌توانند در وقت صرفه‌جویی کنند.

مربیان ورزشی، فیزیوتراپ‌ها و تراپیست‌ها می‌توانند از این نوع در حال بهره ببرند. لیزر درمانی بدون استفاده از دارو در زمان بسیار کم درد را تسکیل می‌دهد. بدین وسیله می‌توان بافت‌هایی که دچار التهاب شده‌اند را شناسایی کرد و این عضلات را به بهترین شکل و به سرعت درمان کرد.

تیم‌های حرفه‌ای ورزشی از پرتو درمانی استفاده می‌کنند تا سریع‌تر درمان شوند و آسیب‌های ناحیه مفاصل و عضلات را از بین ببرند.

نیک کنی _ عضو تیم پزشکی رویال _ می‌گوید: «ما نتایج بسیار بهینه‌ای در استفاده از پرتو درمانی ملاحظه کرده‌ایم. بدین وسیله می‌تواند زخم‌ها را درمان کرده ورم‌ها را کنترل و واکنش‌های غدد لنفاوی را تنظیم کرد.

کرین کینگسلی _ سرمربی یک تیم ورزشی در لس آنجلس کینگز می‌گوید که از لیزر درمانی به عنوان یکی از درمان‌های روزانه در تیم ورزش شان استفاده می‌کنند.

وی معتقد است که لیزر درمانی در شرایط درد مزمن تاثیر غیرقابل قیاسی نسبت به دیگر درمان‌ها دارد.

هم چنین دستگاه‌های پرتو درمانی قابل حملی نیز تولید شده‌اند که می‌توان از آنها در حین بازی استفاده کرد. این دستگاه اگر شارژ شود تا ۱۸ ساعت قابل استفاده است. نیمی از تیم‌ هاکی ملی از این دستگاه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.