فوتبال بدون تماشاگر یعنی سرباز بدون اسلحه

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

زیبایی فوتبال به هوادارانش است فوتبال بدون تماشاگر یعنی سرباز بدون اسلحه….

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فوتبال این رشته مهیج این مستطیل سبز و دوست داشتنی و جذاب بدون یارهای دوازدهم تیم ها جذابیتی ندارد.

بازی های لیگ برتر ایران نیز به واسطه فوتبال احساسی کشورمان بدون هواداران معنایی ندارد، البته لزوم وجود هواداران در هر تیمی هرچند منطقی باشد وجود دارد.

تجربه و آمار به خصوص در بازی های لیگ برتر ایران نشان می دهد هر چقدر بازی ها جذابتر باشد و بازیکنان از لحاظ فنی عملکرد بهتری داشته باشند هواداران بیشتری را به ورزشگاه ها می کشانند.

متأسفانه در حال حاضر هواداران دیدارهای لیگ برتر چندان زیاد نیست، تیم ها حتی موفق نشده اند در دیدارهای حساس خود هواداران را به ورزشگاه بکشند.

مثلاً در همین هفته دوازدهم دیدار تیم های پرسپولیس راه آهن تنها ۱۵ هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند.

در دربی های محلی نیز چندان هواداری دیده نمی شوند.

گویا هواداران به ریتم آرام و بی انگیزه مسابقات و بازیکنان عادت کرده اند.

یکی از مهمترین مسائل که در جذب هوادار نقشی بزرگ دارد میزان گل های زده است، اگر تعداد هواداران در لیگ های فوتبال سایر کشورها زیاد است می توان آن را به میزان میانگین گل بالای آنها نسبت داد.

وقتی در هفته دوازدهم میانگین تقریبی، حدود یک گل در هر بازی استریال، طبیعی است هواداران رغبت چندانی به تماشای مسابقات نداشته باشند.

**نگاهی به میزان گل زده در لیگ ایران و سایر لیگ ها

هفته دوازدهم لیگ برتر که از آن گذشتیم، تعداد گل بسیار کمی داشت.

در ۹ دیداری که در این هفته انجام شد تنها ۱۰ گل به ثمر رسید یعنی میانگین ۱/۱ گل در هر دیدار به دست آمد.

با نگاهی به لیگ های دیگر در بوندس لیگا در ۹ دیدار هفته هشتم ۲۹ گل زده شد یعنی میانگین ۲/۳ گل در هر بازی.

در لیگ برتر انگلیس در ۱۰ دیدار هفته هشتم ۳۰ گل زده شد یعنی میانگین ۳ گل در هر بازی در رقابت های سری A ایتالیا و در هفته هشتم آن در ۱۰ دیدار ۲۵ گل زده شد یعنی میانگین ۲/۵ گل در هر دیدار، در هفته نهم لیگ فرانسه در ۱۰ دیدار انجام شده، ۲۱ گل به ثمر رسیده است یعنی ۲/۱ گل در هر بازی، در ۹ دیدار در لیگ اسپانیا نیز ۲۹ گل زده شده است یعنی میانگین ۲/۳ گل در هر دیدار. با این حساب میزان گل زده در لیگ ایران نسبت به لیگ های خارجی در این هفته  بسیار کم بوده است.

مهره های ایرانی برای رسیدن به لیگ حرفه ای می بایست دوندگی و عملکرد فنی خود را به مراتب بالاتر ببرند.

آن قدر بالا که شمار گل های زده بالا و بالاتر رود و همین مسئله می تواند منجر به این شود که هواداران برای تماشای یک دیدار مهیج و جذاب از پای تلویزیون ها به روی سکوها تغییر موقعیت دهند.

لیگ ما، پتانسیل بالایی برای حرفه ای شدن دارد و یکی از شرایط لیگ حرفه ای دیدارهای حساس و تعداد گل های بالاست که این مسئله تلاش مضاعف بازیکنان و کادر فنی تیم ها را طالب است./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.