فوتبال فاسد؟ / پرونده

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – فوتبال ایران حالا دیگر درگیر یک رسوایی بزرگ شده است. قصه فساد که باید به دقت بررسی و ریشه کن شود.

به گزارش ممتاز ؛ بازی پرسپولیس و سپاهان(اینجا) در اصفهان آغازی بود برای یک پرونده جنجالی در فوتبال ایران. اشتباهات داوری آن مسابقه داد همه را در آورد و محسن قهرمانی در دقیقه ۲ بازی با یک تصمیم عجیب و به اشتباه یک پنالتی برای سپاهان گرفت و میثم حسینی را اخراج کرد(اینجا). بعد از بازی هم دایی در نشست خبری قهرمانی را متهم کرد به سمت تیم مقابل غش کرده است.(اینجا) حرف های دایی و بعد از او رویانیان (اینجا)یک آغاز تازه بود برای فوتبال کشور. دایی داوری را به اسم متهم به فساد مالی کرده بود و از موضعش هم کوتاه نمی آمد. این پرونده همزمان در کمیته تخلفات حرفه ای و کمیسیون اصل نود مجلس طرح شد تا تکلیف فساد در فوتبال یک بار برای همیشه مشخص شود. محسن قهرمانی(ایـــنـــجـــا) اما تمام این اتهامات را رد می کرد. دایی(ایـــنـــجـــا) ولی بر حرف هایش استوار بود و مدام بر آنها تاکید داشت.

این حرف ها تا جایی ادامه پیدا کرد که محمد مایلی کهن(اینجا) هم وارد دعوا با دایی شد و ادعا کرد اگر بحثی باشد پای او وسط است که با استفاده از کارچاق کن هایش اهدافش را پیش می برد. اما دایی (اینجا)خیلی جدی به حرف های مایلی کهن پاسخ داد. ستاد تخلفات هم با تعلیق داور بازی(ایـــنـــجـــا) سعی کرد نشان دهد در مورد قهرمانی حق را به دایی داده است. اما همین ستاد دو یار نزدیک به دایی را هم تعلیق کرد و محمد رضا مولایی رسما کلید اصلی این پرونده شد. بدنسازی که حالا متهم است دو میلیون تومان را از طریق واسطه های دیگری برای رفیق ۲۰ ساله مشهدی خود که داوری سرشناس است واریز کرده. البته این پول باید ۵ میلیون می بوده.(ایـــنـــجـــا) این ادعا را نزدیکان به دایی در اعترافات شان در فدراسیون فوتبال گفته اند که این ۵ میلیون برای طلبی از دوره های قبل و احتمالا مربیگری تارتار در راه آهن بوده است که تارتار(اینجا) با شدت این ادعا را تکذیب می کند و می گوید:« اگر من پول داده بودم که داور برای خودم تلافی می کرد نه برای یک مربی دیگر!» .

 علیپور دبیر ستاد تخلفات می گوید هیچ سندی علیه دایی ندارند(ایـــنـــجـــا) . دایی ( ایـــنـــجـــا) هم می گوید هیچ وقت در زندگی شخصی اش هم تخلفی نداشته تا چه رسد به دوران فوتبالش . اما چطور پولی به حساب داور از طریق نزدیکان دایی واریز شده که خود او اطلاع ندارد. خبرآنلاین در گزارشی مستقل با استناد به منابع خبری خود ، دریافته است این پول از مبالغ پس انداز بازیکنان برای امور خیریه واریز شده و علی دایی در جریان چنین اقدامی نبوده است.

حالا باید دید این قصه سرانجامی قاطع مثل کالچوپولی پیدا می کند یا باز هم بسیار محدود جمع خواهد شد؟

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.