فوت دومین دانش‌آموز دختر پیرانشهری

۹ م دیماه ،
ممتاز نیوز : روز قبل یکی دیگر از این دانش‌آموزان که ۴۵ درصد سوختگی داشت، فوت کرد. ساریا رسول زاده، پس از ۲۳ روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ سرانجام در زیر بار جراحات ناشی از سوختگی دوام نیاورد و در مبارزه برای زندگی مغلوب مرگ شد. ساریا جزو ۱۵ دانش‌آموزی بود که به سبب شدت جراحات به بیمارستان سینای تبریز منتقل شد

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تهران امروز ؛ ۳ هفته از ماجرای آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد می‌گذرد اما به‌رغم تمام خبرهایی که از مساعد بودن حال دانش‌آموزان بستری در بیمارستان انتشار یافت، روز قبل یکی دیگر از این دانش‌آموزان که ۴۵درصد سوختگی داشت، فوت کرد. ساریا رسول‌زاده، پس از ۲۳ روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ سرانجام زیر بار جراحات ناشی از سوختگی دوام نیاورد و در مبارزه برای زندگی مغلوب مرگ شد. ساریا جزو ۱۵ دانش‌آموزی بود که به سبب شدت جراحات به بیمارستان سینای تبریز منتقل شد تا در بخش سوختگی این بیمارستان که قطب درمان سوختگی در غرب کشور است، تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرد. مرگ ساریا در حالی اتفاق افتاد که وزیر آموزش و پرورش بعد از ملاقات با دانش‌آموزان در بیمارستان و پس از حضور در صحن مجلس شورای اسلامی از بهبود حال آنها سخن گفته و اعلام کرده بود بعد از عیادت وی از دانش‌آموزان، آنها از روی تخت بلند شده، شعر خوانده و ورزش کرده‌اند و به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

سخنانی که اگر چه رسانه‌ای شد اما کمتر کسی جز وزیر آموزش و پرورش و اطرافیانش با دیدن تصاویردانش‌آموزان مصدوم آنها را باور کرد. روز ۲۸ آذرماه نیز رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با بیان این نکته که نگرانی تیم پزشکی بیمارستان سینای تبریز درخصوص تلفات جانی دانش‌آموزان بر طرف شده گفت که خطر جدی دانش‌آموزان بستری در تبریز را تهدید نمی‌کند اما ظاهرا پیش‌بینی پزشکان این بیمارستان درست از آب در نیامد و ساریا نیزفوت کرد. به این ترتیب تعداد تلفات اتفاق آتش سوزی مدرسه انقلاب اسلامی به ۲ نفر رسید.

انتقال دانش‌آموزان به شهرهای بزرگ

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جز یکی از دانش‌آموزان بستری در بیمارستان که به زودی مرخص می‌شود بقیه دانش‌آموزان بستری در بیمارستان تبریز برای مداوای تکمیلی به شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و مشهد منتقل می‌شوند، می‌گوید: «سن کم و بنیه ضعیف این عزیزان عملیات درمانی را با مشکل مواجه کرده است. با فوت سارینا، ۱۳ مصدوم در بیمارستان سینای تبریز باقی مانده‌اند که یکی از آنان به زودی مرخص شده و بقیه نیز در ۴ تیم ۳ نفره به تهران، اصفهان، شیراز و مشهد منتقل می‌شوند که میزان سوختگی این دانش‌آموزان ۴۰ درصد است.»

 خضری با تاکید بر این نکته که بیمارستان سینای تبریز در درمان دانش‌آموزان عملکرد مناسبی داشته است، ‌می‌گوید: ‌«به سبب فشار بالایی که روی تیم پزشکی تبریز وجود دارد، تصمیم بر آن شد که تعدادی از دانش‌آموزان به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و مشهد اعزام شوند چراکه مطمئنا اگر هر یک از دانشگاه‌ها تمرکز خود را روی درمان سه تا چهار نفر بگذارند نتیجه بهتری در درمان این عزیزان عاید ما خواهد شد.» اما انتقال دانش‌آموزان مصدوم منوط به اجازه پزشکان است چرا که به نقل از خضری«انتقال دانش‌آموزان باید فقط از طریق هواپیما صورت گیرد که آن هم به سبب فشاری که در حین پرواز بر ریه آنان وارد می‌شود، باید با تاییدیه پزشکی صورت بگیرد.»

۵ هزار کلاس درس این روزها که سرمای هوا دمای زیر صفر درجه را تجربه
می‌کند با بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند که نمی‌توان به استاندارد بودن آنها
امیدی داشت. بخاری‌هایی که هر لحظه ممکن است طغیان کنند و پنجه‌های آتشین
خود را بر سر و صورت دانش‌آموزان بکشند. نماینده مردم پیرانشهر معتقد است
آموزش و پرورش بودجه عمرانی این وزارت‌خانه را صرف ساخت استخر برای کارکنان
در شهرهای بزرگ می‌کند اما هنوز ۲۰۰ هزار کلاس درس در پیرانشهر بخاری‌های
غیراستاندارد دارند و گرمای بخاری‌هایی که به زعم مسئولان آموزش و پرورش
استاندارد است قرار است تا پایان اسفند ماه دانش‌آموزان را از سرما حفظ
کند.بخاری‌هایی که حتی شرکت‌های تولیدکننده‌شان ضمانتی برای سالم کار کردن
آنها نمی‌دهند و در این میان این سلامت دانش‌آموزان است که هر روز تهدید
می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.