فوت و فن‌های استفاده«سالم» از فریزر

۲۲ آبان ،
ممتاز نیوز :  کار درست این است که گوشت را در فریزر نگذاریم و همان‌طور تازه آن‌ را مصرف کنیم. یخ بستن و باز شدن یخ تا حدودی مواد مغذی گوشت را از بین می برد اما زندگی ما طوری نیست که وقت آن را داشته باشیم که بتوانیم هر روز خرید برویم و مواد غذایی تازه بخریم. پس بهتر است روش‌هایی را یاد بگیریم که هدر رفتن فواید مواد غذایی به حداقل برسد. بسیار از فروشگاه‌ها، گوشت را همان‌طور یخ‌بسته می‌فروشند پس بهتر است خرید گوشت یخ بسته را بگذارید برای وقتی که می‌خواهید از خرید به خانه برگردید تا در فاصله رسیدن به خانه و گذاشتن گوشت در فریزر، یخ آن آب نشود.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از برترین ها ؛ اگر بسته‌بندی کارخانه‌ای گوشت را باز کردید باید باز هم آن را بسته‌بندی کنید تا گوشت به‌اصطلاح نسوزد. سوختن در فریزر یعنی خشک شدن بخشی از ماده غذایی که در ارتباط با هوای سرد فریزر بوده و این سوختگی، گوشت را کاملا خراب می‌کند. گوشت را هم باید بسته‌بندی کرد و در فریزر گذاشت. شما باید آن را طوری بسته‌بندی کنید که به هیچ وجه هوا به آن نخورد چون تکه کردن گوشت یخ زده سخت است، پس بهتر است پیش از بسته‌بندی آن را تکه تکه کنید. تکه‌ها را به همان تعدادی که معمولا مصرف می‌کنید در کیسه فریزر بگذارید و هوای آن را کاملا خالی کنید تا هر بار فقط آن بخشی که لازم دارید را از فریزر درآورید و مصرف کنید. هوای کیسه را کاملا خالی کنید و در کیسه را هم گره بزنید و مواظب باشید استخوان مرغ با کیسه در تماس نباشد تا آن را پاره کند.

یادتان باشد تاریخ گذاشتن گوشت در فریزر را با یک برچسب روی بسته‌بندی آن یادداشت کنید. این‌طوری گوشتی که دیرتر گذاشته‌اید را سریعتر مصرف خواهید کرد. درجه حرارت فریزر برای تازه نگه داشتن گوشت، حدود منفی ۱۸ درجه است. بهترین راه برای باز کردن یخ گوشت، این است که از شب پیش گوشت را از فریزر خارج بیاورید و در طبقات پایینی یخچال بگذارید تا به تدریج یخ آن آب شود. گوشت قرمز و گوشت مرغ را می‌توانید تا ۶ ماه بدون نگرانی در فریزر نگه دارید. برای ماهی این زمان به ۳ ماه تقلیل پیدا می‌کند. البته گوشت یخ بسته هیچ وقت ویژگی‌های گوشت تازه را ندارد و بهتر است سعی کنید زمان نگهداری در فریزر را به حداقل برسانید.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.