فوت ۱۲۰ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران از فوت ۱۲۰ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: بیمارستان های استان تهران و شهر تهران با توجه به حجم بالای مراجعات حضوری، بستری ها و خستگی تیم بهداشتی و درمانی شرایط سختی را طی می کند. متاسفانه فعلا خبری از کاهش مراجعین سرپایی و بستری ها نیست که این موضوع نگرانی هایی را ایجاد می کند. از سوی دیگر مسئله کاهش درآمد اختصاصی بیمارستان ها و تامین منابع مالی، خستگی و فرسودگی نیروی انسانی از مواردی است که این نگرانی ها را تشدید می کند.

وی افزود: حجم نیروی انسانی که قرار بود استخدام شود قطعا بر اساس آزمون خیلی به نیروی انسانی فعلی اضافه نمی شود. چرا که بسیاری از این افراد در بخش درمان مشغول به کار هستند و با استفاده از فرصت آزمون قصد تغییر وضعیت شغلی خود را دارند. کمبود منابع مورد نیاز برای خرید تست های PCR نیز که در فرآیند بیماریابی در این شرایط سخت از اهمیت بسزایی برخوردار است، مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی به وزیر کشور ارائه کردیم و در حقیقت شش پیشنهاد که می توانست در عرصه ملی نیز بکار گرفته شود ارائه شد، اما متاسفانه در ستاد ملی مطرح نشد و این پیشنهادات می توانست در این روزهای سخت کمک کننده باشد. همچنین مسئله خستگی مردم و فرسودگی روانی آنها نیز که البته در عرصه جهانی نیز دیده می شود باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا باید مدل جدید و برنامه های جدید ایجابی در نظر گرفته شود.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: متاسفانه وقتی که از رسانه ها گروه سنی جدیدی برای واکسیناسیون اعلام می شود همه تصور می کنند دپو واکسن در اختیار دانشگاه هاست و دانشگاه ها نمی خواهند واکسن بزنند. در حالیکه منابع واکسن در اختیار دانشگاه ها نیست. باید اعلام عمومی و موضوع در اختیار قرار دادن واکسن با یکدیگر فاصله زمانی منطقی داشته باشند تا با مشکل مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر پس از هفت هفته متاسفانه همه شاخص ها افزایشی است. در پیک چهارم پس از هفته پنجم آمارها به سمت کاهش رفت اما در پیک پنجم با وجود هفت هفته هنوز نشانه هایی از کاهش نمی بینیم و هفته های آینده نیز وضعیت قابل پیش بینی نیست.

وی ادامه داد: گروه های سنی بالای ۷۰ و ۸۰ سال در آمارهای بستری و فوتی آنها سیر نزولی مشاهده می شود که شاید آن را بتوان نشانی از اثربخشی واکسن دانست. ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ نفر در استان تهران فوتی داشته ایم و در حقیقت سخت ترین شرایط از ابتدای شیوع کرونا ویروس را در بیمارستان های تهران در حال سپری کردن داریم.

به گفته زالی، حجم زیاد مراجعات، کمبود منابع مالی و فرسودگی منابع انسانی همگی شرایط بسیار سختی را رقم زده است. در حال حاضر ۹۳۹۱ بیمار در تهران بستری است که از این میزان ۲۵۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. ظرف ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰۵۵ بیمار جدید در تهران بستری شده و ۱۶۰۰ بیمار نیز در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان های تهران ترخیص شدند.

زالی تاکید کرد: در هفته جاری نسبت به هفته گذشته مراکز بستری موقت به ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرده است. سوش جدید کرونا ویروس هشت تا ۱۲ برابر سرایت پذیری بیشتری دارد و مقالات اخیر نشان می دهد که حتی در فضای باز همچون فضای بسته این سوش سرایت پذیری بالایی دارد که بسیار نگران کننده است. در حقیقت این سوش مقاوم تر و سرایت پذیری بیشتری دارد، لذا باید پروتکل های قبلی با شدت و حدت بیشتری رعایت شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.