فولاد ماهان راه ذوب‌آهن را می‌رود

جام جم آنلاین: بعد از نام‌هایی همچون پیکان، ذوب‌آهن، صنام، صباباتری، پتروشیمی بندرامام و مهرام که در ۱۰سال گذشته در بسکتبال باشگاه‌های ایران قهرمان شده یا تیم‌های مدعی قهرمانی بوده‌اند، به نظر می‌رسد امسال یک تیم جدید با همین مختصات وارد لیگ برتر بسکتبال می‌شود.

تیم بسکتبال فولادماهان اصفهان بعد از انحلال ذوب‌آهن می‌خواهد با حفظ ساختار بسکتبال اصفهان، به عناوین درخشان سال‌های دهه هفتاد بازگردد.

بسکتبال اصفهان در دهه ۷۰ با شهرداری اصفهان شناخته شد اما با انتقال اعضای آن به ذوب‌آهن بیشترین افتخارات را این تیم دارد. با انحلال ذوب‌آهن، حالا تیم فولاد ماهان مدعی قهرمانی است. این تیم سال گذشته وارد رقابت‌های لیگ برتر شد و در اولین فصل حضور، مقام سوم لیگ ایران و سهمیه بازی‌های غرب آسیا را به دست آورد.

فولاد ماهان بر خلاف بسیاری از تیم‌ها که در فصل نقل و انتقالات صبر می‌کنند تا از باقیمانده سایر تیم‌ها با قیمت‌های پایین‌تر یارکشی کنند، از ابتدا تورش را پای جمعی از برترین‌های بسکتبال ایران پهن کرد. اگر چه انحلال تیم همشهری ذوب‌آهن کار محسن صادق‌زاده و مدیران باشگاه را آسان‌تر کرد.

سرمربی تیم فولاد ماهان می‌گوید از ابتدای فصل یارگیری فهرستی را در اختیار مدیران تیم قرار داده و دیگر کاری به مسائل جزئی نداشته است.

تیم بسکتبال فولاد ماهان تاکنون توانسته اوشین ساهاکیان را از ذوب‌آهن استخدام کند. او به عنوان بازیکن ملی‌پوش به همراه جواد داوری دو سهمیه ملی فولادماهان را پر کرده‌اند اما این تیم هنوز برای یک بازیکن ملی جا دارد. نزدیکان به باشگاه خبر از انتقال صمد نیکخواه بهرامی به تیم اصفهانی داده‌اند.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفته است اگر مهرام نماند تیم آینده‌اش فولاد ماهان است.

نکته: تیم بسکتبال فولاد ماهان تاکنون توانسته اوشین ساهاکیان را از ذوب‌آهن استخدام کند. او به عنوان بازیکن ملی‌پوش به همراه جواد داوری دو سهمیه ملی فولادماهان را پر کرده‌اند اما این تیم هنوز برای یک بازیکن ملی جا دارد

با این حرف نیکخواه بهرامی سرمربی تیم فولادماهان دلگرم‌تر از همیشه روزهای پایانی نقل و انتقالات را سپری می‌کند.

او می‌گوید: حضور صمد در تیم ما خواسته قلبی من است اما این پروسه چقدر زمان ببرد معلوم نیست. ما فعلا راه خودمان را می‌رویم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. فولادماهان اصفهان توانسته سامان ویسی را هم جذب کند. این بازیکن فصل قبل را به دلیل مصدومیت از دست داد. ویسی می‌گوید: فصل قبل هم دوست داشتم برای فولادماهان بازی کنم، اما نشد.

حضور اوشین ساهاکیان، جواد داوری و سامان ویسی چهره تیم اصفهانی را دگرگون می‌کند و اگر کاپیتان صمد هم به این جمع بپیوندد، وضعیت بهتر هم می‌شود.

فولاد ماهان بعد از این نفرات فکر نیمکت هم افتاد. سال گذشته یکی از ضعف‌های این تیم نداشتن بازیکن همتراز روی نیمکت بود اما امسال صادق‌زاده با خیال راحت‌تر و دست باز اقدام به انتخاب بازیکنانش کرد.

مهدی شیرجنگ از ملی حفاری اهواز با خصوصیات خوب تهاجمی به اصفهان آمده است. محمد رضا اکبری از ذوب‌آهن به تیم همشهری پیوسته تا بازیکنان تمامی پست‌ها به لحاظ تعداد و کیفیت، اسباب خاطرجمعی صادق‌زاده را فراهم کنند.

در این بین اما همه کارها هم رو به راه نیست و برخی انتقاد‌ها برابر تیم اصفهانی وجود دارد. بویژه از سوی بازیکنانی که با ناراحتی مجبور به ترک تیم شده‌اند.

مجید قاسم‌زاده بازیکن جوان فصل قبل فولادماهان می‌گوید: این‌که ماهانی‌ها بخواهند تیمی در حد قهرمانی ببندند حق طبیعی آنهاست، اما بهتر بود پیش از اقدام به تیم بستن، تکلیف بازیکنان قبلی تیمشان را مشخص می‌کردند. آنها چرا هنوز ۱۵ درصد قرارداد من را پرداخت نکرده‌اند. هر چه باشد ما این تیم را سوم کردیم و بهتر بود با ما رفتار بهتری می‌شد.

بابک نظافت دیگر بازیکن کنارگذاشته شده از تیم معتقد است ماهانی‌ها باید قبل از آغاز لیگ با بازیکنان فصل پیش خود تسویه کنند؛ من هنوز ۱۰ درصد از مبلغ قراردادم را نگرفته‌ام و امیدوارم هر چه زودتر با من تسویه شود.

نظافت که روحیه مبارزه‌جویی دارد به تصمیم ماهانی‌ها به خاطر تمدید نکردن قراردادش احترام می‌گذارد اما می‌گوید: تیم ما در اولین سال حضور تنها با شش بازیکن باتجربه و با نظم و سختکوشی به عنوان سومی رسید که در نوع خود قابل تقدیر است. امیدواریم مدیران این باشگاه به این موضوع توجه لازم را داشته باشند. برای فصل جدید حاضرم با کمتر از مبلغی که از ماهانی‌ها گرفتم بازی کنم تا خیلی چیزها را به برخی‌ها ثابت کنم.

فولاد ماهان اصفهان سهمیه بازیکنان خارجی خود را هنوز رو نکرده است.

با وجود آن‌که گفته می‌شود نیکولاس بازیکن گرجستانی مهرام در راه اصفهان است اما هنوز هیچکدام از مسئولان تیم این خبر را تایید نکرده‌اند. بازیکنان ملی و مطرح در کنار استخدام خارجی‌های خوب، فرصتی برای فولاد ماهان است تا علاوه بر قهرمانی در لیگ و غرب آسیا در اندیشه فتح جام باشگاه‌های آسیا باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.