فولکس‌واگن کراس‌بلو برای خانواده‌های آمریکایی

۲۹م دیماه ،

فولکس‌واگن کراس‌بلو برای خانواده‌های آمریکایی

Bookmark and Share

فولکس‌واگن با رونمایی از یک کانسپت کراس بلو (Cross Blue) در نمایشگاه دیترویت اعلام کرد تا سال ۲۰۲۴ یک خودروی شاسی‌بلند هفت‌نفره در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. 

فولکس‌واگن می‌خواهد تا سال ۲۰۱۸ بزرگترین خودروساز جهان شود و این مدل تازه باهمین هدف ما خودروهایی نظیر تویوتا هایلندر، فورد اکسپلورر و هوندا پایلوت رقابت می‌کند. 

این خودرو بعد از تورگ و تیگوان، سومین شاسی‌بلند فولکس‌واگن خواهد بود. از نظر ابعاد از دو مدل دیگر بزرگ‌تر است (طول ۴۹۸۷ میلی‌متر، عرض ۲۰۲۴ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۳۳ میلی‌متر) اما قیمتش از تیگوان کمتر خواهد بود و جایگزین ام‌پی‌و «روتا» (Routan) خواهد شد که فروش بسیار خوبی ندارد.

فولکس‌واگن کراس‌بلو برای خانواده‌های آمریکایی

به احتمال بسیار بخش‌های بسیاری از این خودرو با نسل بعدی تیگوان مشترک خواهد بود. همزمان با رونمایی از کانسپت کراس‌بلو، فولکس‌واگن اعلام کرد این خودرو را در کارخانه‌اش در آمریکا و در کنار مدل پاسات خواهد ساخت. 

فولکس واگن می‌گوید کانسپتی که در دیترویت نمایش داده شد بسیار به مدلی که قرار است به بازار عرضه شود شبیه است. این کانسپت قوای محرکه هیبرید دارد که ترکیبی از یک موتور دیزل دولیتری و دو موتور الکتریکی است که هر کدام یک محور خودرو را حرکت می‌دهد. نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. 

فولکس‌واگن کراس‌بلو برای خانواده‌های آمریکایی

در مجموع قدرت قوای محرکه این کانسپت ۳۰۲ اسب بخار است و با این نیرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ماشین ۷.۵ ثانیه اعلام شده است. خودرو می‌تواند با نیروی الکتریسیته تنها تا ۳۳ کیلومتر حرکت کند. در این حالت حداکثر سرعت ماشین از ۲۰۴ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. مصرف سوخت خودرو ۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. 

قیمت ماشین ۳۲ هزار دلار است که ۱۲ هزار دلار کمتر از فولکس‌واگن تورگ است. با این حال قیمت ماشین هنوز از گرانتر جیب گرند چروکی است اما از هوندا پایلوت ارزانتر است. 

برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۴ | فولکس‌واگن | کراس بلو | CrossBlue | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۱۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.