فیلم جنجال برانگیز “معاملات پنهان در بروکسل”

جام جم آنلاین: “معاملات پنهان در بروکسل” نام یک فیلم مستند جدید است که برای نخستین بار نقش کاربران و رایزنها را در روند تصمیم گیری در اروپا را نشان می دهد.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، این فیلم مستند که به فیلمهای کارآگاهی بیشتر شبیه است، نه تنها کار کسانی که در پارلمان تبلیغ می کنند را پی گیری می کند، بلکه نمایانگر آن است که کار این افراد چندان کنترل نمی شود و بسیاری چیزها در خفا اتفاق می افتد.

یکی از این به اصطلاح کارراه اندازان می گوید: دنیایی در پس همه اینها قراردارد که در نهادها اعمال نفوذ کرده، گزارشها را تنظیم می کند و نظر می دهد.

قرار است این فیلم که در سینماهای اتریش و در بروکسل نشان داده شده، در تاریخی که هنوز مشخص نشده، در سراسر اروپا به نمایش گذاشته شود.

استقبال گسترده مردم از این فیلم نمایانگر توجه عامه به کارکرد نهادهای تصمیم گیری در اروپا بود . اینکه در پشت پرده چه می گذرد.

مدیر هنری فستیوال هزاره می گوید: می توانید تصور کنید که برای یک فستیوال یکصد نفر در لیست انتظارند. این نمایانگر آنستکه مردم می خواهند بدانند تصمیمات برای اتحادیه اروپا چگونه اخذ می شود.

برغم پیام فیلم که به پنهانکاریها اشاره دارد ، برخی از نحوه کارکرد رهبری اتحادیه دفاع می کنند.

دایانا والیس، نماینده سابق پارلمان اروپا می گوید: بعنوان نماینده سابق پارلمان و معاون اداره مسئول شفاف سازی و برخورد با رایزنها، می خواهم قضاوت بروی کارهای انجام شده بویژه پارلمان منصفانه تر باشد.

یکی از کارمندان کمیسیون اروپا هم می گوید: این فیلمی از یک فعال است که می خواهد مسئله ای را عنوان کند. در بیننده این تصور را بوجود می آورد که بروکسل جایی پیچیده و در چنگال جریاناتی است که در آن اعمال نفوذ می کنند. این نگران کننده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.