فیلم / دلیل خداحافظی لادن طباطبایی از دنیای بازیگری

به گزارش خبرآنلاین، طباطبایی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «از یک سال پیش تصمیم داشتم تا از دنیای بازیگری خداحافظی کنم که با پیشنهاد سریال «راز پنهان» این تصمیم قطعی شد و خواستم این آخرین بازی من باشد. »

او ادامه داد: «۲۰ سال است که کار حرفه‌ای کرده‌ام و با نقد آشنا هستم. زمانی منتقدان بزرگی نقد فیلم می‌نوشتند که هر کدام مانند کلاس درس بود. نقد سینمایی یعنی سخنان حکیم سینمایی و منتقد کسی است که در حوزه هنرهای نمایشی واقف است اما این روز‌ها که ادعای فرهنگ داریم دیگر از صحبت کردن با یکدیگر خبری نیست. »

این بازیگر ادامه داد: «تعجب می‌کنم که در یک سایت خبری دولتی نقد به همراه فحش نوشته می‌شود و سپس یک روزنامه تخصصی هنری‌‌ همان نقد را با حذف فحش‌ها استفاده می‌کند. »

بازیگرفیلم سینمایی «زن ها فرشته اند»گفت:«دل نازک نیستم که با هر صحبتی عرصه را خالی کنم اما ما زمانی خانواده بودیم؛ حالا سیاستگذاران ما هم اختلاف سلیقه‌ها رو عمومی کردند و همه چیز با حاشیه همراه است. عاشق بازیگری هستم اما فروشنده بازیگری نیستم. نقش‌هایم را به زور نمی‌گیرم، اما برای ایفای هر یک زحمات فراوان می‌کشم اما متاسفانه وضعیت سینمای ما تغییر کرده و سال به سال پس‌رفت را می‌بینیم. »

او ادامه داد:« سینمای ما به عرصه و صحنه منازعات و مبارزه تبدیل شده است. در این میان جایی برای من نیست. ما از فرهنگ ایرانی و اسلامی صحبت می‌کنیم اما این امر در ظاهر دیده می‌شود و سال‌هاست که سکوت‌کننده‌ها بیشتر می‌شوند. »

طباطبایی در ادامه گفت:«از سال گذشته برخی مسائل پیش آمد که حواشی زیادی را به همراه داشت از جمله دستمزد بازیگران و بعد از آن اظهار نظر یک کارگردان دینی که تمام حرمت زنان بازیگر را زیر سئوال برد. تعجب می‌کنم این کارگردان چرا این اظهار نظر را کرد که هنوز هم صدمات آن در سینمای ایران باقی مانده است. من نسل بعد از انقلاب هستم که رشد کردم و دیگر این تضاد‌ها از تحمل من خارج شده است. »

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد:«همیشه دوست داشتم بی‌حاشیه زندگی کنم و دیگر آب از سرم گذشته چرا که هر کاری می‌کنیم حاشیه دارد. امیدوارم روزی فرهنگ ما و فرهنگی دینی و میهنی ما گسترش پیدا کند و این گفت‌وگوهای ناشی از بی‌دانشی ما نیز پایان یابد. »

این بازیگر تئا‌تر و سینما و تلویزیون در پایان گفت:«دیگر جلوی دوربین نمی‌روم و معتقدم بازیگر تا زمانی که ابزارش را دارد باید بازی کند و اگر ابزار در اختیارش نیست از این عرصه خداحافظی کند.»
 

فیلم زیر بخش‌هایی از صحبت‌های لادن طباطبایی در برنامه «هفت» در خصوص دلیل کناره‌گیری‌اش از بازیگری است.


ممتازنیوز – سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.