فیلم های جشنواره فجر به ارزش های دینی و انقلابی توجه بیشتری نشان دادند

۰۱م اسفند ،

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است فیلم های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، به لحاظ سوژه‌ و محتوا خوب بودند وتوجه به مسایل جهان اسلام مانند مساله عراق در این فیلم ها تازگی داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر جمشید جعفرپور در گفتگویی با اشاره به نجیبانه بودن داوری این دوره جشنواره گفت: توجه به ارزش‌های ملی، موضوعات دینی، ارزش های اصیل انقلابی، موضوعات مبتلا به فرهنگی و اجتماعی جامعه، طیف گسترده‌ای از موضوعات فیلم‌های نمایش داده شده در این جشنواره را تشکیل می‌دادند.

وی تصریح کرد: جشنواره سی و یکم فیلم فجر، از رشد قابل توجهی در زمینه موضوع و ساختار برخوردار بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آراء و نتایج داوری های جشنواره  خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر ویترین عملکرد یک سال سینما و تغذیه کننده سینما در سال پیش رو است، نقش تعیین کننده‌ای در صنعت سینما دارد و اگر بخواهیم نتایج سی و یکمین جشنواره فیلم فجر را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید بگویم که داوری این جشنواره به نسبت داوری در جشنواره سال قبل نجیبانه‌تر و برتر صورت گرفته بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر این باور است فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره فجرامسال به لحاظ سوژه‌ و محتوا خوب بودند وتوجه به مسایل جهان اسلام مانند مساله عراق تازگی داشت.

وی تصریح کرد: توجه به ارزش‌های ملی و بازگشت به خویشتن که در بعضی از فیلم‌ها مطرح شده بود، همچنین توجه به موضوعات دینی از جمله امر به معروف، ارزش  های اصیل انقلابی، موضوعات مبتلا به فرهنگی و اجتماعی جامعه، طیف گسترده‌ای از موضوعات فیلم های نمایش داده شده در این جشنواره را تشکیل می‌دادند.

به گفته وی به لحاظ ساختار و اصول فنی هم به نظر می‌رسید که فیلم ها از رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل برخوردارند و امیدواریم که این رشد در زمینه موضوعات  مورد توجه قرار گرفته و در بعد محتوا و صورت فیلم ها، در جشنواره بعدی نیز قابل ملاحظه باشد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.