فیروزآبادی:جنگ بین ترکیه و سوریه به مصلحت اسلام و مسلمین نیست – اخبار سیاسی

  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه جنگ بین ترکیه و سوریه به مصلحت اسلام و مسلمین نیست، گفت: فرصت گفت و گو همیشه هست اما آتش جنگ، فرصت‌ها را می‌سوزاند.

 سردار سرلشکر سیدحسن فیروآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با اشاره به بروز تنش‌ها و درگیری‌های مرزی بین ترکیه و سوریه و احتمال وقوع جنگ بین این دو کشور اسلامی اظهارداشت: این جنگ خواست آمریکا است و مسئولین هر دو کشور بایستی به جهت آرامش در مرزها، در مسیر عدم دخالت در امور یکدیگر حرکت کنند. قابل فهم است که اشتباهاتی اتفاق افتاده است، اما جنگ جبران کننده این اشتباهات نبوده و هر دو کشور اسلامی را دچار چالش‌های سنگین خواهد کرد.

 رئیس ستاد کیل نیروهای مسلح حضور ناتو در منطقه را در ابتدا تهدیدی برای ترکیه دانست و تصریح کرد: این آرزوی غربی‌ها بوده است که ترکیه را با چالش‌هایی رو به‌رو و تضعیف کرده و سپس خط مقدم جبهه اسلام و مسلمین برابر غرب را به تفرقه درآورند.

 فیروزآبادی در ادامه به اهمیت و ضرورت پایان بخشیدن به چالش‌های ایجاد شده بین ترکیه و سوریه و لزوم اهتمام مسئولین دو کشور به این موضوع تأکید و بیان داشت: امیدوارم مسئولین ترکیه و سوریه با هوشمندی، دینداری و خویشتن داری این مقطع حساس را به سلامت طی کنند؛ چرا که بر اساس عقل و دین، هیچکس جنگ بین دو کشور مسلمان را نمی‌پسندد لذا باید هرچه زودتر این درگیری مرزی و دخالت‌های ناخواسته متوقف شود.

 عضو شورایعالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: فرصت گفت و گو همیشه هست، اما آتش جنگ، فرصت‌ها را می‌سوزاند.

 فیروزآبادی در پایان تأکید کرد: طبق اصول پذیرفته شده و ثابت ترکیه، هرگز نبایستی سواحل شرقی این کشور و قبرس به دست غربی‌ها بیفتد اما حضور ناتو در این منطقه این اصل مهم و استراتژیک را خدشه‌دار می‌کند.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.