فیفا درباره سرنوشت بازیکنان فلسطینی زندانی در اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا روز سه شنبه درباره سرنوشت بازیکنان فلسطینی که در فلسطین اشغالی زندانی هستند،‌ ابراز نگرانی کرد.

بلاتر از فدراسیون فوتبال رژیم صهونیستی خواست فوری از مقامات این رژیم بخواهد وضع بازیکنان فلسطینی را که گفته می شود به صورت غیر قانونی در اراضی اشغالی زندانی هستند، بهبود ببخشد.

فیفا با انتشار بیانیه ای نوشت : بلاتر روز سه شنبه در نامه ای به فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی نگرانی شدید خود را درباره بازیکنان فوتبال فلسطین که گفته می شود به صورت غیر قانونی و با نقض آشکار حقوق بشر زندانی شده اند و به ظاهر از حق محاکمه محروم هستند، اعلام کرد.

فدراسیون بین المللی فوتبال به ویژه به سرنوشت محمود سرسک که وضع جسمانی او به علت اعتصاب غذا بحرانی است ، اشاره کرد.

محمود سرسک از ۹۰ روز قبل در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

مقامات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کردند سرسک ۲۵ ساله به اعتصاب غذای خود پایان داده است اما خانواده او و سازمان های رسیدگی به امور زندانیان فلسطینی به این موضع اعتراض کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی این بازیکن امید فلسطین را بیست و دوم ژوئیه سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان آنچه که ‘جنگجوی دشمن’ اعلام کردند در پایانه ای بین نوار غزه و فلسطین اشغالی در حالی که عازم بازی برای یک تیم کرانه باختری بود، دستگیر کردند.

اتحادیه حقوق بشر، ریچار فالک گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد و عفو بین الملل نیز از رژیم صهیونیستی خواسته اند این بازیکن را آزاد کند.

۱۵۹۲**۲۰۱۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۴۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.