فیلمبرداری ˝رنج و سرمستی˝ از نیمه گذشت

الماسی به خبرگزاری هنر ایران خبر داد:

بیش از نیمی از از فیلمبرداری ˝رنج و سرمستی˝ به کارگردانی جهانگیر الماسی در شهر ایلام به پایان رسید.

جهانگیر الماس؛ کارگردان فیلم سینمایی “رنج و سرمستی” در گفت وگو با هنر آنلاین در باره روند فیلمبرداری این فیلم سینمایی گفت: تا به حال بیش از شصت درصد از زمان فیلمبرداری فیلم به پایان رسده است و فیلمبرداری در شهرستان ایلام ادامه دارد و کیانوش عیاری تدوین همزمان فیلم را انجام می دهد.

بازیگر “ریشه در خون” در مورد شیوه فیلمبرداری فیلم “رنج و سرمستی” عنوان کرد: به سبب صحنه گسترده جنگی و نیاز به قدرت مانور بالای دوربین و سبکی دوربین فیلمبرداری به شیوه دیجیتال انجام می گردد که کیفیت خوب و شفافی دارد. امیدوارم این فیلم بتواند بخشی از واقعیت های تاریخ معاصر ایران و منطقه را واگویه کند.

داستان فیلم “رنج و سرمستی” که در یک گستره زمانی سی ساله از قبل از جنگ تحمیلی آغاز شده و تا زمان حال ادامه دارد، به نقش زنان و جوانان در دوران دفاع مقدس و تداوم این نقش در پیشبرد علمی و فنی کشور می پردازد و فیلمبرداری آن در نقاط مختلفی در سراسر ایران انجام خواهد شد.

“رنج و سرمستی” روایت مشترکی از جنگ رژیم بعث با ایران و جنگ آمریکا با عراق است که مضمون آن راجع به صنایع پیشرفته کشورمان در عرصه های هوا و فضا است و قرار است در آن تلاش های مردم ایران برای پیشرفت کشور در خلال جنگ به نمایش درآید.

محور قصه “رنج و سرمستی” که در حوزه سینمای دفاع مقدس تهیه و تولید می گردد، دربارهٔ خانمی است که در جنگ ایران و عراق اسیر شده و به عراق رفته و پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد و با ماجراهای گوناگون روبرو می‌شود.

ماه چهره خلیلی، شهرام پور اسد، مهدی صبائی، هرمز سیرتی، احمد کاوری، حسین خانی بیگ و … از جمله بازیگران این فیلم می باشند.

سایر عوامل تولید فیلم سینمایی “رنج و سرمستی” عبارتند از: کارگردان: جهانگیر الماسی ،مشاور کارگردان: احمدرضا گرشاسبی ، مدیر فیلمبرداری: داریوش عیاری ، صدابردار: بهمن اردلان ،چهره پرداز: مهری شیرازی ،طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی وتهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و محمد نشاط.

 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.