فیلمبردار ایتالیایی و خواندن حدیث دربارهٔ معراج

۰۹اردیبهشت،

مجید مجیدی در استانبول دربارهٔ روند ساخت فیلم “محمد (ص)” و حضور مدیر فیلمبرداری ایتالیایی در این پروژه توضیحاتی ارائه کرد.

 مجید مجیدی در استانبول دربارهٔ روند ساخت فیلم “محمد (ص)” و حضور مدیر فیلمبرداری ایتالیایی در این پروژه توضیحاتی ارائه کرد. 

مجید مجیدی کارگردان شاخص سینمای ایران که در استانبول کارگاه آموزشی برگزار کرده است، در نشستی دربارهٔ پروژه سینمایی “محمد (ص)” گفت: تا کنون دربارهٔ حضرت عیسی (ع) ۲۵۰، حضرت موسی (ع) ۱۲۰، پیامبران دیگر ۸۰ و بودا ۴۰ فیلم ساخته شده است. تنها فیلمی که دربارهٔ زندگی پیامبر (ص) تاکنون ساخته شده “محمد رسول الله” است.

وی افزود: ما متاسفانه تا کنون نتوانستیم شخصیت پیامبر (ص) را به خوبی به غرب معرفی کنیم و دشمن هم از این موضوع استفاده کرده است. من به عنوان یک مسلمان وظیفه خود دانستم در این شرایط که در غرب اسلام‌هراسی در جریان است با ساخت فیلمی دربارهٔ پیامبر اسلام این خلاء را پر کنم. ما می‌توانیم دربارهٔ حضرت محمد (ص) و اسلام موضوعات بسیاری را به دنیا معرفی کنیم و سینما یک فرصت مناسب است.

مجیدی در ادامه دربارهٔ ساخت پروژه سینمایی “محمد (ص)” عنوان کرد: ساخت این پروژه ۷ سال است که ادامه دارد و تقریبا در حال اتمام است. تحقیق دربارهٔ این پروژه سه سال طول کشید و به احتمال بسیار طی یک سال آینده برای اکران آماده می‌شود.

وی ادامه داد: در این فیلم بسیاری از مواردی که دربارهٔ حضرت محمد (ص) بیان نشده است به تصویر کشیده می‌شود. قطعا ما به سبب حساسیت‌هایی که در دین اسلام وجود دارد تصویری از این شخصیت را نشان نمی‌دهیم.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: برای این فیلم ما شهر مکه را کاملا شبیه‌سازی کردیم و در بخش‌هایی هم مدینه را نشان می‌دهیم.

وی دربارهٔ حضور ویتوریو استورارو مدیر فیلمبرداری ایتالیایی این فیلم توضیح داد: وی تا کنون پنج بار نامزد اسکار شده و سه بار این جایزه را دریافت کرده است. من به طور مستقیم برای حضور در این پروژه با وی صحبت کردم و او نیز قبول کرده و اعلام داشته که سبب افتخارش است در این پروژه سهیم باشد.

کارگردان “رنگ خدا” تاکید کرد: البته این فیلمبردار هم اکنون مشغول آماده کردن کتابی دربارهٔ حضرت محمد (ص) است و حدود سه سال است که تحقیقات آن را انجام می‌دهد.

شبکه هفت در ادامه این گزارش به نقل از مجیدی آورده است: این کارگردان با اینکه اشک از چشمانش جاری می شد با اشاره به خاطره حضور این فیلمبردار در پروژه “محمد (ص)” عنوان کرد: شبی که با این فیلمبرداری برای حضورش در این پروژه تماس گرفتم وی در حال خواندن حدیثی دربارهٔ معراج بود. این موضوع نمی‌تواند یک تصادف باشد. استورارو زمانی که قرار بوده در این پروژه حضور یابد به مزار پیامبر (ص) می‌رود و از ایشان می‌خواهد او را کمک کند.

در ادامه نیز مجیدی اطلاعاتی دربارهٔ مراحل فنی این فیلم ارائه کرد.

خبرگزاری مهر


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.