فیلمساز متهم به همکاری با مافیا داور جشنواره ونیز شد

به گزارش خبرآنلاین، ماتئو گارونه کارگردان ایتالیایی که بیش از همه برای درام جنایی «گومورا» شهرت دارد و سامانتا مورتن بازیگری که دو بار نامزد اسکار شده، در میان داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز ۶۹ هستند.
 

مورتن سال ۲۰۰۴ برای نقش خود در فیلم «در آمریکا» به کارگردانی جیم شریدان نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد و چهار سال پیش از آن هم برای «شیرین و رذل» وودی آلن بخت دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را داشت.
 

گارونه اخیرا به خاطر اتهام همکاری با خانواده‌های جنایتکار ناپل هنگام فیلمبرداری «گومورا» در سال ۲۰۰۸ در صدر اخبار بوده است. (اینجا)
 

او برای این فیلم که درباره نفوذ گسترده مافیا در جنوب ایتالیاست، جایزه بزرگ جشنواره کن را دریافت کرد. «گومورا» نماینده ایتالیا در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بود. گارونه امسال هم در جشنواره کن برای فیلم «واقعیت» جایزه بزرگ را دریافت کرد. 
 
دیگر داوران بخش مسابقه بین‌الملل شصت و نهمین دوره جشنواره ونیز عبارتند از مارینا آبراموویچ هنرمند پرفورمنس از صربستان، لاتیتا کاستا بازیگر و ملکه زیبایی از فرانسه، پیتر هو-سان چان کارگردان و تهیه‌کننده هنگ کنگی، آری فولمن کارگردان و فیلمنامه‌نویس اسرائیلی، اورسولا می‌یه فیلمساز فرانسوی-سوئیسی و پابلو تراپرو کارگردان و تهیه‌کننده آرژانتینی.
 

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز پیش از این مایکل مان کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی را به عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره فیلم ونیز معرفی کرده است.
 

مایکل مان و همکارانش برنده جایزه شیر طلایی و دیگر برندگان بخش مسابقه بین‌الملل را مشخص می‌کنند.

شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز ۲۹ اوت تا ۸ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / ۱۳ ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.