فیلم*های هالیوودی که پاییز امسال باید منتظر دیدن*شان باشیم

فیلم*های هالیوودی که پاییز امسال باید منتظر دیدن*شان باشیم

فرمانروایان گیشه*ها کدامند؟
امسال سینماهای جهان تابستان چندان جالبی را پشت سر نگذاشتند. از ابتدای سال تاکنون به جز فیلم بحث*برانگیز «شوالیه تاریکی برمی*خیزد» ساخته کریستوفر نولان که بعد از این همه مدت هنوز هم در جدول ۱۰*تایی پرفروش*ها قرار دارد، هیچ فیلم مطرح دیگری که بتواند امید جشنواره*ها و منتقدان و سینمادوستان باشد اکران نشده است. اما پاییز از راه می*رسد. فصلی که غالبا فیلم*های مهم و اسکاری در آن اکران می*شوند. برای سینماهای جهان پاییز امسال فصل سرنوشت*سازی است بخصوص که نزدیک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم هستیم و قطعا برخی از فیلم*ها با جهت*گیری*های سیاسی روی پرده می*روند. پیتر برادشاو منتقد معروف گاردین نگاهی انداخته به فیلم*های امیدبخشی که منتظرشان هستیم تا پاییز روی پرده سینماها بروند:

موتورهای مقدس
این فیلم عجیب و غریب اثر یک کارگردان فرانسوی به نام لئوس کاراکس است. مشهورترین فیلم او «عشاق روی پل» نام دارد که بعد از آن تا ۱۰ سال هیچ فیلم بلندی نساخت و فقط ساخت چند فیلم کوتاه را در کارنامه*اش دارد. کاراکس حالا بعد از یک دهه با فیلم «موتورهای مقدس» به سینما بازگشته است. بخشی از فیلم سورئال و تماما دیوانه*وار است. فیلمی که تقریبا هر برداشتی از آن می*توان کرد. دویس لوانت نقش آقای اسکار را بازی می*کند. اسطوره*ای اسرارآمیز که دورتادور پاریس را با لیموزینش می*چرخد، اما رشته*ای از حوادث باعث می*شود که تغییر قیافه بدهد و وارد ماجراجویی*های رویاگونه*ای شود. فیلم با جزئیات این تغییرات را به تصویر می*کشد.فیلم ستاره*های زیادی دارد که حاضر شده*اند به صورت افتخاری در آن حضور پیدا کنند از جمله اوا مندس. «موتورهای مقدس» ۲۸ سپتامبر روی پرده سینماها می*رود.
جانوران وحشی جنوب
از زمانی که این فیلم اوایل امسال در جشنواره ساندنس (فیلم*های مستقل) اکران شد، طرفداران زیادی پیدا کرد که شور و اشتیاق زیادی نسبت به این فیلم نشان دادند. طرفدارانش جار و جنجال زیادی سر زیبایی ترنس مالیک*وار تصاویر فیلم به راه انداختند بخصوص که او توانسته بازی فوق*العاده*ای از کوانژانه والیس ۹ ساله بگیرد. او نقش دختری را بازی می*کند که جایی دور از شهر زندگی می*کند و وقتی پدرش بیمار می*شود مجبور است خودش زندگی*اش را تامین کند و در عین حال از خودش محافظت کند و اینجاست که باران مشکلات بر سرش می*ریزد. فیلم ۱۹ اکتبر روی پرده سینما می*رود.

رگبار
بعد از اینکه خیلی*ها با دیدن فیلم «ذره*ای آرامش» (آخرین فیلم جیمز باندی) به خودشان لرزیدند و تهیه*کنندگان هم ضرر کردند و از تولید چنین فیلمی پشیمان شدند، تیم جیمز باند دوباره کنار هم جمع شده*اند تا این*بار با کارگردانی سام مندس داستان جدیدی از این جاسوس قدیمی تعریف کنند. علاوه بر دنیل کریگ در نقش باند، رالف فاینس و خاویر بادم نقش*های دیگر این فیلم را بازی می*کنند. جودی دنچ دوباره در نقش ام، رئیس جیمز باند ظاهر می*شود و بن ویشا هم بازیگر نقش کیو است. آیا حضور مامور ۰۰۷ در افتتاحیه المپیک می*تواند دوباره به محبوبیت جیمز باند کمک کند؟باید برای گرفتن جواب این سوال تا زمان اکران این فیلم، ۱۶ اکتبر صبر کنیم.

زنگار و استخوان
ماریون کوتیار در آخرین اثر ژاک اودیار، کارگردان حالا دیگر مشهور فرانسوی، در نقش ماتیاس شوئنارتس ظاهر می*شود. کوتیار نقش زن جوانی را بازی می*کند که در یک شهر بازی کار می*کند. او دلفین*ها را تربیت می*کند تا با آنها به جمعیت حقه*های بامزه نشان دهد. بعد از یک تصادف وحشتناک که رنج و درد زیادی برای وی به همراه دارد، او با بوکسور جوان منزوی و بدخلقی به نام علی آشنا می*شود. اگر چه ممکن است ماجرای این فیلم خیلی از مد افتاده و قدیمی به*نظرتان برسد اما اودیار فیلم را چنان ساخته که سرشار از شور و عشق است.

افسانه مهتاب: سقوط (قسمت دوم)
از آخرین قسمت سری فیلم*های «افسانه مهتاب» که اکران شد تاکنون اتفاقات زیادی افتاده است. فیلم کاملا متفاوت با قسمت*های قبلی است و حتی رابطه کریستن استوارت و رابرت پاتینسون هم تغییر کرده است. معلوم نیست که این تغییرات به مذاق هواداران قسمت*های قبلی این فیلم خوش بیاید یا نه. فیلم قرار است ۱۶ نوامبر اکران شود.
عشق
میشاییل هانکه، کارگردان اتریشی برای این فیلم توانست نخل طلای کن امسال را از آن خودش کند. فیلمی صمیمانه درباره یک زوج مسن که در خانه*شان می*گذرد و صحنه*هایی هم از فیلم*های برگمان، کارگردان فقید و بزرگ سوئدی، وام گرفته است. ژان لویی ترینیتیان و امانوئل ریوا نقش جورج و آنا، این زوج خوشبخت پیر را بازی می*کنند. آنها سال*هاست که کنار هم به خوشی در پاریس زندگی می*کنند اما ناگهان آنا با ضربه*ای روبه*رو می*شود که محبت همیشگی میان آنها را با یک امتحان بزرگ مواجه می*کند که تاکنون برایشان اتفاق نیفتاده بود. فیلم تحسین*شده هانکه ۱۶ نوامبر روی پرده سینماهای جهان می*رود.

بازدیدکنندگان
بن ویتلی کتاب متفاوت و کمیک سیاه و تلخش را به فیلم تبدیل کرده است. استیو اورام فیلمنامه*اش را نوشته و آلیس لوی هم نقش اول آن را بازی می*کند. کریس و تینا برای تعطیلات به کارناوالی در یورکشایر می*روند. جایی که در ابتدا خیلی زیبا و معصومانه است اما همه چیز به نتیجه*ای کاملا متفاوت ختم می*شود، تمایل عجیب و غریب و پیچیده مردم به خشونت. این فیلم از سینمای انگلستان است که امسال باید دیده شود. فیلمی که ۳۰ نوامبر روی پرده می*رود. اما به جز فیلم*هایی که برادشاو توصیه کرده است، این روزها پروژه*های بسیار مهمی در سینمای جهان در حال تولیدند یا مراحل فنی آنها به پایان رسیده و منتظر دریافت تاریخ پخش و نمایش*شان هستند. فیلم*هایی که از جنبه*های متفاوت برای سینمادوستان می*تواند جذاب باشد.

بینوایان
از روی رمان مشهور و به یاد ماندنی «بینوایان» ویکتور هوگو سریال*ها، فیلم*ها و حتی انیمیشن*های زیادی اقتباس شده است (احتمالا برای اهل سینما نسخه*ای که در آن ژرار دوپاردیو نقش ژان*والژان را بازی می*کرد بیشتر در یادها مانده است) اما فیلم تام هوپر، که کارگردانش دو سال پیش برای فیلم «سخنرانی پادشاه» توانست جایزه اسکار را نصیب خودش کند، نسخه موزیکال «بینوایان» است. اولین نکته ستاره*های فیلم است. هیو* جکمن قرار است ژان*والژان باشد که انتخاب چندان مناسبی به*نظر نمی*رسد. راسل کرو نقش بازرس ژاور را بازی می*کند و فانتین که غالبا در نسخه*های قبلی نقش کمرنگی داشت اینجا با بازی آن هاتاوی مهم*تر از دیگر شخصیت*هاست.

لینکلن
استیون اسپیلبرگ فیلم جدیدی درباره اولین رئیس جمهور آمریکا، آبراهام لینکلن ساخته است. جان فورد در سال ۱۹۳۹ فیلمی به نام «آقای لینکلن جوان» ساخت که بیشتر به دوران جوانی و جاه*طلبی*های زندگی لینکلن پرداخته بود. اسپیلبرگ اما از دوره ریاست جمهوری لینکلن شروع می*کند. زمانی که جنگ داخلی آمریکا در حال اتمام است، لینکلن با اعضای کابینه*اش سر منسوخ کردن قوانین برده*داری دچار اختلاف می*شود. دنیل دی*لوییس نقش آبراهام لینکلن را بازی می*کند. فیلم با بودجه*ای معادل ۵۰ میلیون دلار ساخته شده است و احتمال دارد تهیه*کنندگان بخواهند آن را قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اکران کنند شاید نمایش فیلم*های سیاسی در مشارکت مردم در انتخابات یا برنده شدن یکی از احزاب تاثیر بگذارد.

جانگوی رها شده
کوئنتین تارانتینو فیلمساز محبوب جوانان این نسل است. آخرین فیلمش پر است از ستارگانی چون لئوناردو دی*کاپریو، کریستوف والتز و جوآنا هیل. تیزرهای پخش شده فیلم در اینترنت نوید یک فیلم جذاب و البته جنجالی دیگر از تارانتینو را می*دهد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.