فیلم‌های ارزشمندی در جشنواره شاپرک‌ها حضور دارند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پناه‌برخدا رضایی:

پناه‌برخدا رضایی از اعضای هیات انتخاب آثار جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر گفت: در اولین دوره جشنواره شاپرک‌های شهر علیرغم تصور آثار بسیار خوب و ارزشمندی به دستمان رسیده که کیفیت بالای بعضی از آن‌ها واقعا کار انتخاب را سخت کرده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره شاپرک‌های شهر؛ پناه برخدا رضایی عضو هیات انتخاب آثار در بخش سینمایی و فیلم‌های بلند داستانی با بیان مطلب فوق افزود: کیفیت آثار در هر جشنواره نشان دهنده سطح جشنواره است و این سطح را نیز خود فیلم‌ها مشخص می‌کند. جشنواره شاپرک‌های شهر جشنواره‌ای جوان است اما با آغاز خود نشان داده که می‌تواند جای خودش را پیدا کند. به ویژه این که به کودک نگاه خاصی دارد.

رضایی دربارهٔ اتفاقهای جنبی جشنواره همچون جشن شاپرک‌های امید و شاپرک‌های شهر آرزو نیز نظر خود را این طور اعلام کرد: به نظر من رسالت هر هنرمند است که در اتفاقهایی فرهنگی که برای حمایت از کودکان برگزار می‌شود، شرکت کند. این حضور می‌تواند دردهای اجتماعی را تا حدی التیام بخشد و مهربانی را به کودکان هدیه دهد. به ویژه کودکان کار که در طول روز از کمترین مهربانی برخوردار نیستند و ما سر چهارراه‌ها راحت از کنار آن‌ها عبور می‌کنیم.

وی دربارهٔ آثار ارزیابی شده تا به اینجای کار افزود: ما در بخش فیلم‌های بلند هم آثاری از کارگردانان حرفه‌ای دریافت کرده‌ایم که پیش از این در سایر جشنواره‌ها هم شرکت داشته‌اند. همچنین فیلم‌های دیگری هم به دستمان رسیده که کیفیتی معمولی دارند، اما فیلم‌ها به طور کلی ترکیبی از گونه‌های مختلف و متنوع است.

این عضو هیات انتخاب با دسته بندی موضوعی آثار جشنواره تصریح کرد: فیلم‌های شرکت کرده در جشنواره عمدتا معضلاتی دربارهٔ کودکان کار را مطرح می‌کنند. همچنین تعدادی از آن‌ها دربارهٔ کودکان و تعدادی دیگر برای کودکان است.

او در پایان نظر خود را در مورد جشنواره بیان داشت: جشنواره شاپرک‌های شهر نوپاست و می‌تواند در کنار جشنواره‌های مشابه همچون جشنواره فیلم کودک و نوجوان دغددغه‌های کودکان را مورد پوشش قرار دهد. به نظر من هر اتفاق فرهنگی قابل تحسین و احترام است و فعالیت این دو جشنواره و احتمالا سایر جشنواره‌هایی که فعالیتی هم مسیر دارند منافاتی با هم نخواهد داشت.

کارگردان فیلم “گهواره‌ای برای مادر” دربارهٔ همزمانی برگزاری این جشنواره در ترکیه نیز تصریح کرد: برگزاری جشنواره در کشورهای دیگر را همواره باید به فال نیک گرفت. در نظر گرفتن ترکیه برای برگزاری این اتفاق در آن طبیعتا بنا به تدبیر اعضای جشنواره بوده است. همچنین این کشور با فیلم‌های ایرانی هم بیگانه نیست. زیرا سینمایی ایران آثار انسانی و اخلاقی بسیاری به ویژه در حوزه کودک دارد و اساسا همین که این موضوع برجسته شود خودش یک اتفاق مهم است. چراکه تا به حال به کودک و مسائل او کمتر پرداخته شده. کودکان نسل آینده جامعه می باشند و جشنواره‌هایی مثل شاپرک‌های شهر می‌توانند جنبه‌های آموزنده و مفیدی برای آنان و والدین شان داشته باشند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.