«فیلم‌.‌نامه‌ای که نخواندیم» در نمایشگاه کتاب خوانده می‌شود

سردار شمس‌آوری شاعر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:‌ «فیلم‌.‌نامه‌ای که نخواندیم» شامل ۶۴ شعر از اشعار من است که مشتمل بر دو سانس مختلف که همان فصل‌های کتاب هستند، است. سانس ابتدایی «عاشقانه‌هایی در تبعید» و سانس دوم «کردستان دردهام پشت دوربین» نام دارد.

وی افزود: عنوان کتاب «فیلم‌.‌نامه‌ای که نخواندیم» است و وجود نقطه میان کلمات فیلم و نامه برای تاکید بر دو مفهوم فیلم و نامه است. از نظر مفهومی، در سانس اول، تمرکز اشعار روی عشق و بازتعریف‌هایی بر اخلاق، خانواده و دغدغه‌های درونی‌ام است. در سانس دوم، دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی، مسائل ایران، کردستان و دیگر مسائل بین‌المللی مطرح شده‌اند و دیگر پای موضوعات شخصی و فردی به شعرها باز نشده است. حجم کلی کتاب هم ۱۲۰ شده است.

این شاعر ادامه داد: برای این کتاب مقدمه‌ای به قلم دکتر سعید محمدحسنی نوشته شده است. مدیریت نشر سخن‌گستر موفق شددر بهمن ماه سال ۹۰ کارهای مجوز و آماده‌سازی کتاب را برای چاپ انجام بدهد. با توجه به شرایط و معضل گران شدن کاغذ، این کار با زحمت و تلاش زیادی همراه بود. کتاب قبل از شروع سال ۹۱ به چاپ رسید و به نظر می‌رسد قبل از شروع نمایشگاه چاپ اول آن به پایان برسد، اما از سوی ناشر گفته شده است که در صورت لزوم چاپ دوم کتاب به سرعت منتشر می‌شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.