فیلم ˝موشک˝، برگزیده ترایبکا نیویورک شد

۰۸اردیبهشت،

پس از ۱۰ روز و اکران ۸۹ فیلم

فیلم استرالیایی ˝موشک˝ (The Rocket) به کارگردانی کیم مردانت، به عنوان فیلم برگزیده دوازدهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ترایبکا نیویورک انتخاب شد.

به گزارش هنرآنلاین، دوازدهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم ترایبکا نیویورک در حالی امروز به پایان می‌رسد که سیتیفون دیامو، بازیگر ۱۰ ساله فیلم “موشک”، که در نقش اوهولو، پسری که برای کمک به خانواده فقیرش در فستیوال سنتی موشک‌پرانی تایلند شرکت می‌کند بازی کرده، جایزه بهترین بازیگر مرد این دوره فستیوال بین المللی فیلم ترایبکا را از آن خود کرد.

بنابر این گزارش، همچنین فیلم “موشک” ساخته کیم مردانت جایزه بهترین فیلم داستانی این فستیوال را نیز از آن خود کرد.

فیلم “تیم قتل” ساخته دن کراس که دربارهٔ گروهی از سربازان آمریکایی متهم به قتل شهروندان افغان است، نیز جایزه بهترین مستند دوازدهمین دوره فستیوال ترایبکا را از آن خود کرد.

داوران این فیلم را که اولین بار در فستیوال بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمد، داستانی متعالی از امید و استقامت در جهانی دانسته‌اند که غربی‌ها فرصت چندانی برای دیدنش ندارند.

کیم مردانت، کارگردان فیلم “موشک” پس از دریافت جایزه خود از دستان رابرت دنیرو و جین روزنتال (موسسان فستیوال ترایبکا) گفت: “این جایزه واقعا به این فیلم کمک می‌کند و توجه‌ها را به دنیای کشورهای در حال توسعه جلب می‌کند.”

در این دوره فستیوال ترایبکا جایزه‌ تازهی به یاد نورا افرون، فیلمنامه‌نویس، کارگردان، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی، برای فیلمسازان زن راه‌اندازی شد که اولین جایزه آن به میرا منون، نویسنده و کارگردان بخاطر ساخت اولین فیلمش با عنوان “Farah Goes Bang” اهداء شد.

فیلم “Farah Goes Bang” داستان دختری به نام فرح را در یک سفر جاده‌ای تبلیغاتی برای جان کندی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ میلادی روایت می‌کند.

ویرل بیتنز، بخاطر بازی در فیلم هلندی- بلژیکی “شکست دایره شکسته” جایزه بهترین بازیگر زن این دوره فستیوال را از آن خود کرد. این فیلم همچنین جایزه بهترین فیلمنامه را برای کارل جوس و فلیکس ون گرونینگن به ارمغان آورد.

به نوشته بی.بی.سی، جایزه بهترین فیلم در بخش کارگردان تازه به شان دان، فیلمساز آمریکایی برای فیلم “اوکسیانا” اهدا شد و جایزه بهترین کارگردان این بخش نیز به امانوئل هاس دسماریاس برای فیلم کمدی “سفیدکاری” (Whitewash) رسید. این فیلم دربارهٔ مردی است که می‌کوشد از یک سرمای سخت کانادایی جان سالم به در ببرد.

گفتنی است، در دوازدهمین دوره فستیوال بیبن‌المللی فیلم ترایبکا، ۸۹ فیلم در مناطق مختلف شهر نیویورک به نمایش درآمد که در این میان ۵۰ فیلم برای اولین بار اکران شدند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.