فیلم جدید اصغر فرهادی همزمان با اکران جهانی، در ایران هم اکران خواهد شد

ممتازنیوز:

32-0458585

چند هفته‌ای است که حرف و حدیث‌ها درباره اکران ساخته جدید فرهادی در ایران مطرح شده است. فیلمیران مؤسسه پخش‌کننده «گذشته» در ایران حتی عنوان کرده فیلم فرهادی خرداد ماه اکران عمومی خواهد شد. با این حال اعضای اداره نظارت و ارزشیابی طی هفته گذشته بارها تأکید کرده‌اند که هنوز نسخه‌ای از این فیلم در اختیار شورا قرار نگرفته و در خصوص اکران یا عدم اکران «گذشته» در ایران باید بعداً اظهارنظر کرد.

طبق شنیده‌های خبرنگار «بانی فیلم»، حمیدرضا قربانی دستیار سابق اصغر فرهادی روز جمعه به همین منظور عازم فرانسه شده تا نسخه‌ای از فیلم «گذشته» را با خود به ایران بیاورد. ظاهراً قربانی امروز سه‌شنبه به ایران برمی‌گردد تا هر چه سریع‌تر نسخه‌ای از فیلم در اختیار اعضای شورای صدور پروانه نمایش قرار بگیرد.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فیلم اصغر فرهادی همزمان با اکران جهانی در ایران نیز روی پرده خواهد رفت. با توجه به اینکه جشنواره کن اوایل خرداد به پایان می‌رسد «گذشته» به احتمال فراوان اواسط همین ماه اکران عمومی خواهد شد. این فیلم که به زبان فرانسوی ساخته شده در پاریس جلوی دوربین رفته و اولین فیلم اصغر فرهادی در خارج از ایران به حساب می‌آید. «گذشته» داستان مردی ایرانی و زنی فرانسوی است که به دلیل اختلاف مرد همسرش را رها کرده و به ایران برگشته است. بعد از مدت‌ها زن از شوهرش تقاضای طلاق می‌کند. بازگشت مرد به فرانسه او را با چالشی بزرگ روبه‌رو می‌کند. چرا که همسرش با مردی فرانسوی رابطه عاطفی برقرار کرده است. برنیس برژو، طاهر رحیم و علی مصفا بازیگران اصلی «گذشته» هستند.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.