فیلم زندگی‌نامه جبران خلیل جبران ساخته می‌شود

سینما پرس-گروه سینما/ ویلیام نیکس و استودیو فیلمسازی «کریتیو پراجکتس گروپ» یک فیلم درباره زندگی‌نامه جبران خلیل جبران؛ نویسنده و شاعر لبنانی-آمریکایی را تهیه و تولید می‌کنند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان استودیو فیلمسازی «کریتیو پراجکتس گروپ» با همکاری ویلیام نیکس به تازگی اعلام کرده اند که در حال انجام مراحل پیش تولید یک فیلم هستند که درباره زندگی‌نامه جبران خلیل جبران؛ نویسنده و شاعر لبنانی-آمریکایی است.

بنابر اظهارات مسئولان سازنده فیلم زندگی‌نامه جبران خلیل جبران کارگردان این فیلم سینمایی در ماه آینده مشخص می شود و گریس شلهوب یازبک و راب شلهوب نیز به طور مشترک فیلمنامه این فیلم سینمایی را می نویسند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، این فیلم حرفه و شخصیت جبران خلیل جبران را به تصویر می کشد. جبران برای نوشتن کتاب «پیامبر» (The Prophet) در سال ۱۹۲۳ و احترام به فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف شهرت دارد.

این فیلم که با نمایش تصاویر سال‌ های کودکی جبران در لبنان آغاز می شود، مهاجرت خانواده او به آمریکا، دوران اوج جبران در نیویورک و پاریس در اوایل قرن بیستم، مرگ او و راه ‌اندازی موزه جبران در لبنان را به تصویر می کشد.

سازندگان فیلم زندگی‌نامه جبران خلیل جبران برای ساخت این فیلم با کمیته ملی جبران در لبنان قرارداد امضا کرده اند. این کمیته پیش از این در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز با ساخت نسخه ‌ای انیمیشن از کتاب «پیامبر» موافقت کرده بود.

نیکس مدیر تولید فیلم زندگی‌نامه جبران خلیل جبران است. و این پروژه که اکنون در حال پشت سر گذاشتن مراحل پیش تولید خود است، انتظار می رود که تا پایان سال جاری ساخت آن به اتمام برسد.

نیکس درباره ساخت این فیلم گفت: ما می‌خواستیم اول پروژه «پیامبر» را به پایان برسانیم و بعد فیلمی را درباره زندگی‌نامه جبران بسازیم. من به مدت پنج سال و نیم است که روی این دو پروژه کار می‌کنم.

کتاب «پیامبر» که برجسته ترین اثر جبران خلیل جبران به شمار می آید، در قالب مجموعه ‌ای از نوشتارها برگرفته از ۲۶ شعر منثور و اندرزهایی است که مردی خردمند به نام المصطفی می‌خواند. این کتاب به ۴۰ زبان ترجمه شده و بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن فروخته شده است.

«ارواح سرکش» (Rebellious Spirits)، «اشک و لبخند» (A Tear and A Smile)، «بال‌های شکسته» (Broken Wing)، «دیوانه» (The Madman)، «مسیح، فرزند انسان» (Jesus, The Son of Man) و «خدایان زمین» (The Earth Gods) از جمله برجسته ترین آثار جبران خلیل جبران هستند.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۰۸۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.