فیلم سیاه‌وسفید ˝اوه بوی˝ پیشتاز جشن سینمای آلمان

۰۸اردیبهشت،

با دریافت ۶ لولای طلایی

فیلم سیاه و سفید ˝اوه بوی˝ (Oh Boy) ساخته یان اوله گرستر با دریافت ۶ لولای طلایی، عنوان بهترین فیلم شصت‌و‌سومین دوره جایزه آکادمی فیلم آلمان، که به نوعی اسکار سینمایی این کشور محسوب می‌شود را از آن خود کرد.

به گزارش هنرآنلاین، در جشن بزرگ آکادمی فیلم آلمان پس از فیلم “اوه بوی”، تام تیکور با فیلم ‎”اطلس ابر” و دریافت ۵ جایزه لولای طلایی بیشترین جایزه را از آن خود کرد.

بنابر این گزارش، کمدی درام “اوه بوی” جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد نقش اول و نقش مکمل، بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد.

تام شیلینگ، بازیگر نقش اصلی این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و میشائیل گویسدک نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم “اوه بوی” از آن خود کردند.

باربارا زوکوا، نیز برنده لولای طلایی برای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “هانا آرنت” شد. تام شیلینگ قبل از این‌که جایزه خود را دریافت کند به صحنه رفت و نام باربارا زوکوا را به عنوان بهترین بازیگر انتخابی زن این فستیوال اعلام کرد.

تام تیکور و دریافت ۵ لولای طلایی بخاطر فیلم “اطلس ابر”

تام تیکور هم که با فیلم پر هزینه ‎”اطلس ابر” (Cloud Atlas) در این رقابت‌ها شرکت کرده بود و امید بسیاری برای دریافت جوایز مختلف این این فستیوال داشت، توانست چند جایزه نه چندان مهم را به دست آورد.

این فیلم ۱۰۰میلیون دلاری با کارگردانی لنا و اندی واکووسکی در بخش‌های بهترین تدوین، بهترین فیلمبرداری، بهریتن ماسک، لباس و بهترین طراحی صحنه، ‌جوایز آکادمی فیلم برلین را دریافت کرد.

تقدیر از چهره بزرگ هنری آلمان

ورنر هرتسوگ، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، بازیگر، کارگردان اپرا و تهیه‌کننده آلمانی نیز موفق شد در این فستیوال به خاطر خدمات هنری متنوع خود لولای طلایی یک عمر دستاورد هنری را از آن خود کند.

به نوشته دویچه‌وله، هرتسوگ که از فیلمسازان نسل تازه آلمان بشمار می‌آید، از لس‌آنجلس برای دریافت جایزه به محل برگزاری مراسم اعطای جوایز آکادمی فیلم آلمان آمده بود. او گفت هنوز به مرحله بازنشستگی نرسیده و آثار دیگری از او به دنیای هنر عرضه خواهد شد.

آثار هرتسوگ از سوی محافل هنری بسیاری تقدیر شده‌اند. او بخاطر استفاده از نابازیگران بومی به‌ ویژه در فیلم‌های مستندش شهرت دارد. هرتسوگ تاکنون افزون بر ساخت فیلم‌های مستند، کوتاه و بلند سینمایی، بیش از ۲۰ فیلم کوتاه و مستند برای تلویزیون ساخته است.

هرتسوگ در طول چند دهه فعالیت هنری خود، جوایز بسیاری را از جشنواره‌های سینمایی آلمان، فرانسه، آمریکا، استرالیا، کانادا، هلند به دست آورده ‌است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.