فیلم قلاده‌های طلا نقطه عطفی در تاریخ سینمای سیاسی ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

حسینی ساخت فیلم سینمایی قلاده های طلا را کاری هنری، ارزشمند، فاخر و ماندگار دانست و از این اثر به عنوان نقطه عطف در تاریخ سینمای سیاسی ایران یاد کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از مرکز روابط عمومی ،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در آیین تقدیر از عوامل و دست اندرکاران ساخت فیلم قلاده‌های طلا، افزود: شما موفق به خلق اثری شدید که علاوه بر تاثیرگذاری در جامعه، سبب بصیرت افزایی و روشنگری درباره وقایع انتخابات سال ۸۸ شد.

وی یادآور شد: این اثر سینمایی کاری ارزشمند بود که تهدید ها و فشارهای فراوانی در راه تولید آن وارد شد و فضای مخالفت و سختی همواره نشان از ارزش کار دارد چراکه چنانچه اثری خنثی و سطحی باشد کسی مخالفت نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مردم ما امروز خوشبختانه به جایگاهی رسیده اند که به ساخت کارهای سطحی و نازل هنری به راحتی اقبال نشان نمی دهند چراکه آنان همگی هوشیار بوده و هر یک به عنوان ارزیاب، قدرت انتخاب دارد.

عضو کابینه دولت دهم تصریح کرد که با هنرمندی بسیار خوبی که در ساخت این اثر صورت گرفت خوشبختانه اثری تولید و ارائه شد که شاید صدها کتاب هم نمی توانست در این مدت کوتاه دو ساعته واقعیات وحقایق دوران فتنه سال ۸۸ را برای مردم تبین و به تصویر بکشد.

حسینی تاکید کرد: البته مسائل قبل و بعد انتخابات بهانه ای بیش نبود چراکه همگان با رفتارها و اعمال فتنه گران آشنا بودند.

نایب رییس شورای عالی سینما گفت: خوشبختانه کسانی که معترض به این فیلم بودند، پس از دیدن این اثر سینمایی نتوانستند نقدی فنی به این اثر سینمایی وارد کنند.

وی ادامه داد: در این فیلم مسائل پشت پرده با مستندات، واقع گرایی شد به گونه ای که با پشتوانه فراوان تحقیقی این اثر سینمایی توانست علاوه بر توجه مسوولان، نگاه خواص و عوام را به خود جلب کند.

حسینی یادآور شد: مسئله مهم دیگری که درباره قلاده های طلا مطرح است به تصویر کشیدن بخشی از تاریخ سیاسی معاصر است و تولیداتی از این دست سبب می‌شود مردم شناخت درستی در این زمینه داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از همه دستگاه ها و نهادهایی که به نوعی مسائل مالی این اثر سینمایی را برعهده گرفته قدردانی کرده و گفت: در مقابل برخی رسانه ها فکر کردند که اگر اخبار این اثر سینمایی را منعکس نکنند مردم در جریان قرار نمی گیرند اما آنها بدانند که این عملکرد به عنوان یک رویکرد منفی در کارنامه آنها باقی خواهد ماند.

نایب رییس شورای عالی سینما اظهار داشت: در این میان برخی رسانه ها با اصل و اساس سینما مشکل دارند به طوری که حتی خوبی های این حوزه را نیز منفی و وارونه جلوه می دهند.

حسینی یادآور شد: متاسفانه این امر درباره فیلم قلاده های طلا فقط صدق نمی کند بلکه در بسیاری از فیلم های ارزشی و دفاع مقدس که تاکنون ساخته شده هم صادق است.

وی تاکید کرد: دوستان باید قدری انصاف به خرج داده و حداقل از جنبه ایجابی با این موضوعات برخورد کنند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسانی که ادعا دارند می توانند فیلمنامه خوب بنویسند به ما پیشنهادات خود را ارائه دهند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ساخت این فیلمنامه ها کمک می کند اما جامعه هنری نیازمند آن است که هنرمندان و فعالان این عرصه در کنار هم در عین رقابت همگرایی داشته باشند.

حسینی با اشاره به اینکه خیلی از کشورهای دنیا ایران و مردم آن را براساس فیلم های سینمایی می شناسند ابراز امیدواری کرد با حمایت های لازم بتوان این اثر سینمایی را در سایر کشورهای منطقه و به ویژه در هفته های فرهنگی به نمایش در آورد.

وی ابزار امیدواری کرد با کنار گذاشتن اظهار نظرها با همگرایی همدلی بین هنرمندان همگی برای تعالی کشور گام های بلندی برداریم.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر از عوامل و دست اندرکاران فیلم قلاده های طلا تقدیر کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.