فیلم «قلب شیطانی» با موضوع سلمان رشدی به مرحله پیش تولید رسید

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار فرهنگی مشرق، فیلم «قلب شیطانی» که توسط موسسه فرهنگی هنری پرانتز در دست تهیه می باشد مرحله تحقیق، پژوهش و نگارش فیلم نامه آن از خرداد سال ۱۳۹۰ آغاز شده که هم اکنون ۷۰ درصد فیلمنامه آن به اتمام رسیده و مرحله پیش تولید آن آغاز شده است.

کریمی، مدیر این موسسه فرهنگی هنری در گفتگو با مشرق اظهار داشت: پیش از حرکت هتاکانه کشیش شیطان صفت آمریکایی ـ تری جونزـ طرح ساخت این فیلم تهیه شده بود و تحلیل این بود که این حرکتها در دوران معاصر از انتشار کتاب موهن«آیات شیطانی» سلمان رشدی مرتد آغاز شده است. وی افزود: پس از پیام مقام معظم رهبری در خصوص توهین کشیش آمریکایی به قرآن کریم، مطمئن شدیم که در مسیر صحیحی حرکت می کنیم و با قوت آنرا ادامه داده و پاسخ این جریان شیطانی و ضد دین را در فیلم «قلب شیطانی» خواهیم داد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری پرانتز همچنین اظهار داشت: سال قبل طرح ایده اولیه با معاونت محترم سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و ایشان نیز بر اولویت داشتن آن موضوع تاکید کرده و به تهیه خط داستانی مناسب راهنمایی کردند و در این زمینه دستور لازم جهت صدور مجوز های تحقیق و نگارش فیلم نامه و تولید آثار ویدئویی را به موسسه ما صادر نمودند.

کریمی اذعان نمود: ما در تحقیقات اولیه متوجه شدیم جریان اسلامی ستیزی یک جریان تاریخی بوده و حتی در دوران گسترش اسلام در اروپا نیز همین روشها و اسامی بکار رفته در اثر موهن«آیات شیطانی» مورد استفاده قرار می گرفته است و در شرایطی اتفاق افتاده است که نور اسلام در حال روشن نمودن فضای تاریک قرون وسطی بوده است.

کریمی ادامه داد: رویکرد ما در برخورد با این جریان رویکردی قرآن محور است. به نحوی که بر اساس نص قرآنی، هیچ پیامبری نیامده که بخواهد آیات قرآن را تلاوت کند و شیطان القای خودش را انجام ندهد اما خداوند القای شیطان را نسخ و آیات خود را تحکم می بخشد.

مدیر موسسه تهیه کننده فیلم «قلب شیطانی» تاکید نمود: کتاب سلمان رشدی مرتد خود مصداق آیه های شیطان ملعون است که بر قلب سیاه و شیطانی سلمان رشدی القاء شده تا نسبت به قرآن، پیامبر اعظم(ص) و ملائکه الهی آن توهین ها را در کتاب خود نوشت.

کریمی همچنین گفت: جریان دین ستیزی و دشمنی با انبیاء الهی و در ادبیات غرب مصداق های فراوانی دارد و حتی در همین فیلم موهنی که اخیرا علیه پیامبر اعظم(ص) از سوی کارگردان یهودی اسرائیلی ساخته و توسط کشیش شیطانی آمریکای تری جونز منتشر شده است، بازیگری که نقش پیامبر مسلمانان را بازی می کند، به لحاظ چهره و شمایل اصلا به پیامبر مسلمین شباهت ندارد بلکه جهره وی شبیه حضرت عیسی مسیح (ع) می باشد. بعبارتی فیلم ساز یهودی اسرائیلی می خواسته با یک تیر دو نشان بزند هم به لحاظ اسم و محتوی به پیامبر مسلمانان توهین نماید و به لحاظ چهره پیامبر مسیحیان عالم را مورد اهانت قرار دهد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری تهیه کننده فیلم «قلب شیطانی» گفت: این یک جریان شیطانی است که البته وقتی حق به میدان بیاید مطمئنا نابود خواهد شد چرا که باطل اساسا نابود شدنی است.

کریمی در خصوص تولید فیلم «قلب شیطانی» نیز افزود: منتظریم گزارش کاملی از فیلمنامه آماده شود تا بلافاصله خدمت برخی علما و مراجع عظام ارسال شده و پس از اخذ راهنمایی ها و تاییدات آن بزرگواران جهت اخذ مجوز ساخت به سازمان سینمایی ارسال شود.

وی در خصوص هزینه های تهیه فیلم اظهار داشت: این فیلم در بخش خصوصی تهیه خواهد شد و با رایزنی های اولیه ای که صورت گرفته برخی سرمایه گذاران آمادگی خود را برای ورود به این پروژه اعلام کرده اند. البته بنا داریم فیلم در دو نسخه ویدئویی و سینمایی تهیه شود و با تکنیک بالایی ساخته شود. ضمنا لازم است یادآوری کنم برخی عزیزان کارگردان نیز برای ساخت این اثر اعلام آمادگی نمودند و یکی آز آنان حتی در جلسه به بنده گفت: من همه حیثیت و آینده هنری خودم را پای اینچنین فیلمی خواهم گذارد چراکه پای دین و قرآن و پیامبرم(ص) در میان است و معتقدم حتی نظافتچی صحنه آن هم باید با اعتقاد باشد تا این اثر تاثیر گذار ساخته شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.