فیلم مردی در آستانه مرگ فاتح جوایز اسکار آلمان شد / شش جایزه برای درام شکسپیری + عکس

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که در هفت بخش نامزد جوایز لولا بود، در مراسم این دوره جوایز فیلم آلمان که روز جمعه در برلین برگزار شد، جوایز بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد (میلان پشل) و بازیگر مرد مکمل (اوتو ملیس) را دریافت کرد.
 

«متوقف‌شده روی خط» داستان پدری است که تومور مغزی دارد و باید با مرگ قریب‌الوقوع خود کنار بیاید. این فیلم پارسال در جشنواره کن به طور مشترک برنده جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه شد.


«متوقف‌شده روی خط» جوایز اصلی لولا را دریافت کرد
 

درام «باربارا» ساخته کریستیان پتسولد که با نامزدی در هشت بخش پیشتاز نامزدهای شصت و دومین دوره جوایز فیلم آلمان بود، برنده جایزه لولا نقره‌ای دومین فیلم برتر سال را دریافت کرد.
 

داستان این فیلم سال ۱۹۸۰ در آلمان شرقی کمونیستی روی می‌دهد و درباره یک پزشک زن جوان (با بازی نینا هاس) است که وقتی درخواست می‌کند به آلمان غربی منتقل شود، به عنوان مجازات به ایالات شرقی تبعید می‌شود. «باربارا» اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش مسابقه جشنواره برلین روی پرده رفت و پتسولد به خاطر آن جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را دریافت کرد.
 

درام شکسپیری «ناشناس» به کارگردانی رولند امریش که در هفت بخش بخت دریافت جوایز لولا را داشت، شش جایزه شامل بهترین فیلمبرداری (آنا جی. فورستر)، تدوین (پیتر آر. آدام)، طراحی لباس (لیسی کریستل)، طراحی صحنه (سباستین کراوینکل)، چهره‌پردازی (بیورن رباین و هیکه مرکر) و طراحی صدا (هوبرت بارتولومائه و مانفرد باناخ) را به خانه برد.


«ناشناس» به کارگردانی رولند امریش برنده شش جایزه لولا شد
 

«ناشناس» با بازی ریس ایوانز و ونسا ردگریو تریلری سیاسی است که نظریه متقلب بودن شکسپیر را پیش می‌کشد. این فیلم که با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده، ماجرای ادوارد دوور، ارل آکسفورد را روایت می‌کند که ادعا می‌شود نمایشنامه‌های شکسپیر را او نوشته است.
امریش سازنده فیلم‌های علمی تخیلی چون «روز استقلال»، «روز پس از فردا»، «گودزیلا» و «۲۰۱۲» است.

درام «دختران جنگی» به کارگردانی دیوید وننت که یکی از نامزدهای جایزه لولا بهترین فیلم بود، جایزه بهترین فیلمنامه را برای وننت به همراه داشت. این فیلم داستان یک نئو نازی ۲۰ ساله است که ایدئولوژی نژادپرستانه خود شک می‌کند.
 

آلینا لوشین بازیگر این فیلم نیز به خاطر تصویر واقعگرایانه و هولناک خود از یک نئو نازی برنده جایزه لولا بهترین بازیگر زن شد. «دختران جنگی» همچنین جایزه لولا برنز سومین فیلم برتر سال را به خانه برد.
 

جایزه لولا بهترین مستند به «گرهارد ریشارد نقاشی می‌کشد» ساخته کورینا بلز رسید و «دختر زمستانی» به کارگردانی یوهانس اشمید برنده جایزه بهترین فیلم کودکان شد.
 

درام علمی تخیلی و آخرالزمانی «جهنم» اولین فیلم تیم فلبوم که امریش مدیر تولید آن است، جایزه لولا بهترین موسیقی (لورنز دانگل) را گرفت.
 

داگمار مانزل بازیگر پیشکسوت سینما و  تئاتر برای بازی در درام «Cracks in the Shell» جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برد.
 

مایکل بالهاوس فیلمبردار سرشناس آلمانی هم جایزه یک عمر دستاورد آکادمی فیلم آلمان را دریافت کرد.
 

آکادمی فیلم آلمان بیش از ۱۰۰۰ هزار عضو دارد. از جوایز لولا به عنوان معادل آلمانی جوایز اسکار یاد می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۷ آوریل / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.