فیلم «گلوگاه» به جشنواره بین المللی توکیو می رود

فیلم گلوگاهفیلم سینمایی «‌گلوگاه» ساخته محمدابراهیم معیری در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو روی پرده می‌رود.

برگزارکنندگان جشنواره توکیو روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی اسامی آثار بخش‌های مختلف این دوره جشنواره را اعلام کردند. «گلوگاه» به کارگردانی محمدابراهیم معیری از ایران در بخش بادهای آسیا-خاورمیانه / پانوراما فیلم آسیا-خاورمیانه نمایش داده می‌شود.

هادی دیباجی، لادن مستوفی، کامران تفتی، سیامک اطلسی و علی اوسیوند در این فیلم به تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «گلوگاه» داستان مردمی است که هیچ‌گاه آن‌ها را ندیده‌ایم و همیشه در جاده‌ها از کنارشان به سادگی عبور کرده‌ایم و این عبوری است از شمال تا جنوبی و از شرق تا غرب…

در مجموع ۱۷ فیلم از ایران، کره، چین، هنگ کنگ، تایوان، ژاپن، تایلند، هند، سری لانکا، ترکیه و قزاقستان در بخش پانوراما فیلم آسیا-خاورمیانه حضور دارند و فیلم «Bwakaw» نماینده فیلیپین در بخش فیلم خارجی‌ زبان جوایز اسکار ۲۰۲۴ نیز در این بخش روی پرده می‌رود.

همچنین ۱۵ فیلم از جمله آثاری از چین، فرانسه، هند، ایتالیا، ژاپن، کره، آفریقای جنوبی و ایالات متحده در بخش مسابقه اصلی جشنواره توکیو ۲۰۱۲ رقابت می‌کنند.

راجر کورمن کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی ریاست هیئت داوران جشنواره است. یوجیرو تاکیتا کارگردان ژاپنی که برای «عزیمت» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، لوک روگ تهیه‌کننده بریتانیایی و امانوئل کریالزه کارگردان ایتالیایی، دیگر داوران بخش مسابقه هستند.

جیمز کامرون که مدیر تولید «سیرک دو سولی: یک دنیا فاصله»، یکی از دو فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره توکیو است، در پیامی ویدیویی یادآوری کرد فیلم «تایتانیک» به کارگردانی او سال ۱۹۹۷ برای اولین بار در دنیا در افتتاحیه جشنواره توکیو نمایش داده شد و بخش‌هایی از «آواتار» نیز اولین بار سال ۲۰۰۹ در این جشنواره به نمایش درآمد.

«اسکای‌فال» تازه‌ترین فیلم جیمز باند به مناسبت پنجاهمین سال آغاز این مجموعه سینمایی، یک نمایش ویژه در جشنواره توکیو دارد.

بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰ تا ۲۸ اکتبر (۲۹ مهر تا ۷ آبان) برگزار می‌شود.

«دردسر قوس» به کارگردانی رابرت لورنز با بازی کلینت ایستوود فیلم اختتامیه جشنواره است. امسال ۹۰ کشور با فیلم‌های خود در جشنواره توکیو حضور دارند که یک رکورد است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.