قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: در اجرای فعالیت های بنیاد وقفه یا کندی خاصی نداریم

۲۱ آبان ،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۲۱
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در اجرای فعالیت های بنیاد وقفه یا کندی خاصی نداریم، اما گاهی اوقات وقتی که به مراکز دیگر مرتبط می‌شویم، ممکن است وقفه های پیش بیآید.
دکتر سید حسن حسینی در مصاحبه با خبرنگار ما با تایید وقفه‌ای سه ماهه در پرداخت وام مسکن۸۰ میلیون تومانی به نخبگان، خبر از برطرف شدن این مشکل داد و گفت: هم اکنون کار طبق روال قبل و بدون مشکل انجام می‌شود.
وی ادامه داد: به طور مثال درباره وام، اشخاص را به بانک معرفی می کردیم، اما به سبب شرایط بانکی کشور قدری توقف داشتیم.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان همچنین از رایزنی‌هایی هم برای تقلیل درصد سود وام مسکن نخبگان خبر داد و گفت: تا به حال حدود۲۰۰۰ نخبه برای دریافت وام مسکن معرفی شده اند که از این تعداد۱۰۰۰ نفر این وام را دریافت کرده‌اند.
حسینی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان در حال حاضر یک خانواده حدود۱۱هزار نفری است، گفت: از این تعداد۴۵۰۰ نفر دانشجو می باشند که از کمک بها تحصیلی و بسته کمک بها تحصیلی استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: نیمی از این ۴۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی و نیمی دیگر در دوره کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل می باشند.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان پرداخت «کمک بها تحصیلی ماهانه»، «کمک بها مسافرت علمی به خارج و داخل کشور» را برای ارایه مقاله از جمله «تسهیلات هدفمند» این بنیاد برای حمایت از نخبگان خواند و گفت: بنیاد از دسته‌های دیگری از اشخاص همچون استادان برجسته‌ای که تا به حال ۴۰ نفر از آنان برگزیده شده‌اند یا استادیاران جوان که تازه به عضویت هیات علمی دانشگاه در می آیند، نیز حمایت می‌کند.
حسینی یکی دیگر از این دسته تسهیلات را تسهیلات نظام وظیفه اعلام کرد و گفت: در این نوع از تسهیلات، نخبگان واجد شرایط به جای خدمت مقدس سربازی، باید پروژه‌ای تحقیقاتی انجام دهند و با این شیوه تاکنون هزاران کار تحقیقاتی برای دستگاه های مختلف انجام شده است.
وی گفت: همه تسهیلات بنیاد منوط به پویایی شخص نخبه است، یعنی شخص صرف یک افتخار و یک امتیاز نمی‌تواند از همه تسهیلات استفاده کند.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.