قائم مقام مجمع ملی هند :آمریکا مشروعیتی برای تحت فشار قرار دادن ایران ندارد

‘رام سینگ یاداو’ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دهلی نو افزود: گام هایی که دولت اوباما برداشته، با این پیش زمینه است که فعالیت های هسته ای ایران برای منطقه خطرناک است و با این دستاویز بدنبال حمایت سایر کشورها در راستای اهداف غیر قانونی آمریکا است.

وی با طرح این پرسش که چرا ایران باید توسعه فناوری هسته ای را متوقف کند، افزود: جواب این سئوال ساده است، به این دلیل که برنامه هسته ای این کشور با برنامه های آمریکا در منطقه متناسب نیست و هیچ کشور دارای تمامیت ارضی با خواست آمریکا موافقت نمی کند.

قائم مقام رییس مجمع ملی هند تصریح کرد:‌برنامه هسته ای ایران از اساس، کاملاً صلح آمیز است. ایران با اجازه دادن به بیشترین تعداد بازرسان آژانس بین المللی برای بازدید از سایت های هسته ای این کشور، ‘رکورد زده است’.

وی افزود: هیچ شواهدی مبنی بر اینکه فعالیت ایران در جهت ساخت بمب بوده است وجود ندارد و این بسیار بد است که هر چه ایران بیشتر همکاری می کند، دشمنی آمریکا با این کشور افزایش می یابد.

سینگ یاداو تاکید کرد: هدف اصلی مقابله با ایران، موضوع هسته ای نیست، بلکه دلیل واقعی دشمنی با این کشور صلح طلب این است که غرب می خواهد بر این کشور و منطقه غنی از انرژی تسلط داشته باشد.

وی افزود: ایران تنها کشوری است که بطور مصمم در برابر سیاست های سلطه آمیز امریکا مقاومت می کند و به همین دلیل است که آمریکا اتهام های واهی علیه این کشور مطرح می سازد.

این سیاستمدار برجسته هندی با اشاره به تحریم های اعمال شده بر ضد مردم ایران، از سازمان ملل متحد خواست که این تحریم ها را بردارد چون هیچ نشانه ای مبنی بر صلح آمیز نبودن فعالیت های هسته ای ایران مشاهده نشده است.

سینگ یاداو افزود: ایران معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) را به امضا رسانده و از مقررات بین المللی در این خصوص تبعیت می کند، بنابراین حق دارد که انرژی هسته ای را برای مقاصد صلح آمیز به کار گیرد.

آساق.**۲۱۶۵** ۵۸۹**۱۷۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۴۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.