قابلیت‌های آفلاین گوگل درایو افزایش یافت

۱۰اردیبهشت،

 

شرکت گوگل تمهیدات تازهی اندیشیده است تا کاربران گوگل درایو به صورت آفلاین به فایل‌ها و اسناد ذخیره شده خود بر روی این پایگاه دسترسی داشته باشند. 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی infoworld، کاربران خدمات پردازش ابری گوگل درایو می‌توانند این خدمات را با مرورگر کروم خود یکپارچه کنند و پس از آن به صورت آفلاین به اسناد و فایل‌هایی که بر روی این پایگاه ذخیره کرده‌اند، دسترسی داشته باشند. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید افزونه گوگل درایو را بر روی مرورگر کروم خود نصب و گزینه دسترسی آفلاین آن را نیز فعال کنند. 
گوگل پیش از این قابلیت مشابهی را برای کروم پیش‌بینی کرده بود، اما در آن زمان کاربران باید دقیقاً مشخص می‌کردند که می‌خواهند به کدام فایل خود به صورت آفلاین دسترسی داشته باشند. اما حالا با استفاده از این قابلیت می‌توانند به صورت خودکار به همه فایل‌های خود دسترسی داشته باشند. 
این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌هایی را که در پایگاه پردازش ابری گوگل درایو ذخیره کرده‌اند، به صورت آفلاین ویرایش کنند و تغییرات مورد نظر خود را بر روی آن‌ها اعمال کنند و هنگامی که دوباره به اینترنت متصل شدند این تغییرات به صورت خودکار بر روی نسخه اصلی ذخیره خواهد شد. البته کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر به طور مثالً فایلی را به صورت آفلاین ویرایش کردند و کاربر دیگری نسخه آنلاین را ویرایش کند، گوگل درایو تغییرات صورت گرفته هر دو ویرایش را ذخیره می‌کند و در این زمینه ممکن است کاربران را با مشکلاتی روبرو کند. به همین سبب گوگل پیشنهاد کرده است کاربران گزینه ویرایش آفلاین را برای فایل‌های عمومی و اشتراکی خود فعال نکنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.